Kritizálták az F1-es közvetítéseket, reagált a rendező - F1VILÁG.HU

Kritizálták az F1-es közvetítéseket, reagált a rendező

HIRDETÉS
Reagált a Forma-1 azokra a kritikákra, melyek a televíziós közvetítések minőségét érték az elmúlt időszakban.
F1 camera, Formula 1, Formula One Management

A legutóbbi versenyeken többször is előfordult, hogy a televíziós közvetítés rendezője teljesen indokolatlan pillanatban az élőkép helyett a közönséget, vagy éppen valamilyen visszajátszást kezdett el mutogatni.

A Forma-1-es közvetítések rendezője, Dean Locke nemrég reagált ezekre a felvetésekre, ugyanakkor rámutatott azokra a pontokra, melyek miatt egyáltalán nincsenek könnyű helyzetben.

„Monza az első sikán miatt trükkös. Az első körben a mezőny nagyon gyorsan odaér. Idén remek küzdelem volt az élen három-négy autó között. Ugyanakkor a mezőny végén is volt egy nagyon gyors srác, Max Verstappen – és ilyenkor el kell dönteni, mit is mutatunk” – magyarázta.

„Tisztában voltunk azzal, hogy valami történik hátul is, és tudtuk, hogy közben a többiek már odaértek a sikánhoz. De amikor két autó fej-fej mellett halad az élen, muszáj azt mutatni.”

A szakember kifejtette, a visszajátszások időzítése különösen nehéz dolog az F1-ben.

„Ami a visszajátszásokat illeti, a Forma-1-ben az jelenti a kihívást, hogy nincs szünet. Ellentétben a tenisszel, vagy a krikettel. Ezért akkor kell megmutatnunk a visszajátszást, amikor zajlanak az események a pályán – hacsak nincs Safety Car.”

„Ha megkérdeznek bármilyen, sportban jártas rendezőt, hogy mi a legnehezebb dolog az élő sportközvetítésekben, akkor ők is a visszajátszásokat fogják mondani. Ezt pedig csak nehezíti, ha nincsenek szünetek.”

Fedélzeti kamera a Toro Rosso egyik versenyautóján | Fotó: Toro Rosso

Miközben egyéb sportágakban előszeretettel alkalmazzák a kép a képben funkciót – magyarán, az élő események során egy kisképen mutatnak visszajátszást –, a Forma-1-ben ezt a megoldást még nem alkalmazták.

„Megvan a mechanizmus hozzá, de távol állunk tőle, mert rengeteg információt jelenítünk meg a képernyőn, nagyon sok grafikát, ez pedig bonyolulttá teszi a dolgot. Ráadásul a kommentátorok dolgát is megnehezítené.”

Hirdetés

A Forma-1 mezőnye ezen a hétvégén Szingapúrba látogat – az 5 km-es utcai pálya pedig ugyancsak nagy kihívás az élő közvetítés szempontjából.

„Ez az egyik leghosszabb pálya a naptárban, a forróság is nagy, szóval fizikailag is nehéz dolguk van azoknak, akik a pályán dolgoznak. De logisztikai szempontból a kör hossza okoz nehézséget” – fogalmazott Locke.

„23 kanyar van a pályán, és nekünk ezt 26 pályaszéli kamerával kell lefednünk. Nincsenek igazi bukóterek, eltekintve az 1-es és a 2-es kanyaroktól. Szóval a kamerák az autók felett vannak, és nagyon szűk kerítéslyukakon kell forgatnunk. Korlátozottak a lehetőségek a kameraszögeket illetően, és ha rossz irányba figyelünk, könnyen lemaradunk valamiről.”

„Ráadásul figyelembe kell vennünk azt is, milyen a város – a gyönyörű városképet, a fantasztikus épületeket. Minden pálya és verseny egyedi. És ezt meg kell mutatnunk a rajongóknak. Monzában a tifosit, Szingapúrban a tűzijátékot, Mexikóban a Foro Solt, és így tovább.”

„Szingapúr nehéz, de hogy őszinte legyek, egy autóverseny bármilyen pályán hatalmas kihívás. Egy nagydíjat közvetíteni teljesen más, mint valamilyen egyéb sportban dolgozni.”

Görgess tovább, a reklám után folytatjuk!

A legfrissebbek

Kritizálták az F1-es közvetítéseket, reagált a rendező
Fogadj a Las Vegas-i Nagydíj győztesére! Íme a legjobb szorzók és tippek! (x)
Ekkor rajtol az F1-es Las Vegas-i Nagydíj
Az F1-es Las Vegas-i Nagydíj rajtrácsa

Kövess minket a Facebookon is!

Kövess minket a Facebookon is!