Leclerc idei ötödik pole pozícióját szerezte Szingapúrban – egy olyan pályán, mely papíron elméletileg nem fekszik a Ferrari autójának, fontos ugyanis a jó leszorítóerő, mellyel az olaszok sokat küszködtek a 2019-es szezon során.
A Scuderia már jó ideje dolgozik azon, hogy javítson ezen a területen, így Szingapúrba is több újítással érkezett. Úgy tűnik, ezek beváltak, és nagyban hozzájárultak Leclerc újabb pole-jához.
A monacói ráadásul úgy lett a leggyorsabb az időmérőn, hogy szemmel láthatóan többször is belehibázott mért körébe.
„Ha megnézzük Charles körét, látható, hogy elég kusza volt. Volt egy elég komoly pillanata a 3-as kanyarban. És még egy a kör során” – mondta Toto Wolff, a Mercedes csapatfőnöke.
„Szóval egyszerűen arról van szó, hogy a csomagjuk igencsak erős. Össze kell dugnunk a fejünket, és megkérdezni magunktól, hogy ’mindent jól csináltunk?’. És a válasz kétségkívül az, hogy ’nem teljesen’.”
Leclerc Belgiumban és Olaszországban is a pole-ból indulva győzött, és mivel Szingapúrban nem egyszerű előzni, jó eséllyel pályázik az elsőségre vasárnap is.
„Azt gondolom, a Ferrarinak mindig rajta kell lennie a radarunkon” – mondta Wolff.
„Volt néhány igazán jó versenyük a szezon elején is, aztán valahogy szétestek, mostanában pedig ismét erős formát mutatnak.”
„Amikor megérkeztünk erre a hétvégére, rengetegszer hallottam, hogy ’ti vagytok a favoritok, köztetek és a Red Bull között dől majd el, a Ferrari pedig sehol sem lesz, mert az autójuk csak az egyenesben gyors’.”
„Én mindig azt mondom, igyekszünk óvatosak lenni ezekkel a dolgokkal kapcsolatban, és most itt tartunk. Lehet, hogy ez egy különc pálya, egy kicsit kilóg a sorból, nekik pedig mázlijuk volt. De én nem így gondolom. Szerintem a Ferrari mindig erőt képvisel.”
Wolff azt mondja, a szingapúri időmérőn a Mercedes „nem érzett rá a gumikra”.
„A hétvége során néhányszor láthattuk, hogy a versenyzők nagyon jónak érezték a tapadást, máskor nem. Amikor pedig igazán számított, mi talán nem voltunk a legjobb helyzetben.”
„Szingapúr különleges, mert nagy a hőség, és szükség van bizonyos technikára, hogy kiegyensúlyozzuk az első és a hátsó tengelyt. Voltak gyengébb napjaink, amikor nem igazán értettük, mire van szükség, és aztán voltak remek napjaink, mint ahogy tavaly is.”