Hamiltont sokáig pályán tartotta a Mercedes, mielőtt kerékcserére hívták, szerettek volna ugyanis más taktikát követni, mint a Ferrari. Amikor a brit számára már közeledett a kiállás ideje, Bottas gyorsabb köridőket kezdett autózni, csapata azonban szólt neki, hogy közel 3 másodperccel lassabb körökre lenne szükségük, így Hamilton Bottas elé tudott visszajönni a kerékcseréjét követően.
Wolff elmagyarázta, hogy a csapatérdeket tartották szem előtt: ha Bottas tartja a gyors tempót, akkor nemcsak ő, de a mögötte autózó Red Bull, Alex Albon is Hamilton elé került volna a kerékcsere után – így a csapat eredménye összességében rosszabb lett volna.
„Nem volt jó érzés a csapatutasítás, de az elévágásnak sokkal erősebb hatása volt, mint arra bárki számított volna” – nyilatkozta Wolff.
„Nem gondolom, hogy a Ferrari meg akarta cserélni a versenyzőket azáltal, hogy előbb hívták ki Sebastiant. És mi kockáztattuk Lewis pozícióját azáltal, hogy tovább tartottuk kint őt.”
„Ezért fogtuk Valtterit vissza, hogy Albont tartsa, mert Lewis Albon mögé jött volna vissza. Szóval összességében a csapateredmény rosszabb lett volna, mint így” – magyarázta Wolff.