Ahogyan arról az F1VILÁG.HU már korábban beszámolt, 2021-ben nemcsak a technikai szabályok alakulhatnak át a Forma-1-ben, hanem a versenyhétvégék lebonyolítása is megváltozhat.
Ennek érdekében pedig már a következő idényben kísérletezni fognak a sportág vezetői, hogy a lehető legjobb megoldás születhessen.
Ross Brawn, a Forma-1 sportigazgatója megerősítette, tovább folytatják az egyeztetések a csapatokkal és a Nemzetközi Automobil Szövetséggel (FIA), és egyes versenyhétvégéken kipróbálnak majd eltérő formátumokat.
Úgy tudni, az ötletek között szerepel az is, hogy a jelenlegi időmérők helyett időmérő-futamokat rendeznének: ezeken a világbajnoki tabella állásának fordított sorrendjében állnának rajthoz a versenyzők, a verseny végeredménye pedig meghatározná a vasárnapi futam rajtsorrendjét.
„Az elmúlt napokban számos ötletet olvastam versenyzőktől és szakértőktől a versenyhétvégék formátumának izgalmasabbá tételére vonatkozóan” – fogalmazott Brawn.
„Hogy tisztázzam a helyzetet és elkerüljünk mindenféle félreértést, vannak egyeztetések a 2020-as kísérletezésekről, az időmérő formátumának megváltoztatásáról azzal a céllal, hogy a versenyhétvégéket kevésbé kiszámíthatóvá tegyük.”
„Szeretném hangsúlyozni a „kísérlet” szót, mert ez épp erről szól – egyfajta kóstolóról, hogy meghatározzuk az irányt a jövőre vonatkozóan. Mindannyian tisztában vagyunk azzal, hogy a jelenlegi időmérő-formátum izgalmas és látványos, de ami még fontos, hogy megbizonyosodjunk arról, a versenyhétvége csúcspontja, a verseny a lehető legjobb legyen.”
Brawn azt mondja, a legjobb módja annak, hogy kísérleteket hajtsanak végre, ha a versenypályán teszik azt.
„Nem számít, mennyi szimulációt futtatunk le, a nincs pontosabb mérőeszközünk a versenypályánál. A Forma-1, a csapatok és az FIA elemzi a lehetőségét annak, hogy néhány helyszínen jövőre kipróbáljunk egy átalakított formátumot. Mivel a technikai- és sportszabályzat már megvan 2020-ra, az időzítés tökéletes ennek kiértékelésére.”
„Döntés még nincs, hiszen a részleteket véglegesítjük, de azok a visszajelzések, melyeket kaptunk, többségében pozitívak. Megértem, hogy a puristák talán aggódnak, de nem szabad megijednünk a kísérletezéstől, különben nem fejlődhetünk.”
„Nem azért akarunk változtatni, csak hogy változtassunk valamin: javítani akarunk a sportágon, hiszen – akárcsak a versenyautók fejlesztése esetében – ha egyhelyben állunk, visszafelé haladunk.”