A Ferrari Belgium és Olaszország után az éjszakai versenyen is magabiztos győzelmet aratott: Sebastian Vettel idén először állhatott fel a dobogó legfelső fokára, mögötte csapattársa, Charles Leclerc a 2. helyen futott be.
A maranellóiak idén sokat küszködtek azzal, hogy autójuk nem rendelkezik kellő leszorítóerővel, ennek orvoslására pedig Szingapúrba is számos fejlesztéssel érkeztek.
Toto Wolff mindenesetre azt mondja, nem ezeknek köszönhették múlt hétvégi győzelmüket, hanem annak, hogy a legtöbbet hozták ki amúgy is erős csomagjukból, és „egy körre” állították be autójukat.
A Mercedes-főnök szerint „a Ferrari szingapúri feltámadásának nincs köze a fejlesztésekhez”.
„Ez az egyszerű sztori, amit mondanak. De szerintem inkább arról van szó, hogy összességében egy erős csomagjuk van, és jól eltalálták a dolgokat” – magyarázta a szakember.
„Egy körre állították be az autójukat, ami igazán erős volt az időmérőn. Látható, hogy a versenytempó tekintetében sehol sem voltak, de amikor menni kellett, akkor igazán gyorsak voltak.”
„Ha kevesebb biztonsági autós periódus lett volna, akkor jó autónk lett volna a futam végéig, és talán esélyünk kínálkozott volna arra is, hogy megnyerjük a versenyt. De ez nem volt jó stratégia, nem volt helyes döntés.”
A Ferrari autói igazán magabiztosnak tűntek a hepehupás szingapúri pályán, miközben a Mercedesnek gumimelegítési problémái voltak.
„Szerintem ez nem a fejlesztésekről szól, hanem arról, hogy a legtöbbet hozták ki a csomagjukból. Rendkívül erős motorjuk van, ami egy igazán fontos összetevő, mely több stratégiai választást tesz lehetővé a beállításokat tekintve. De ez nem kifogás” – fogalmazott Wolff.