Vettel nem sokkal kerékcseréjét követően a szocsi versenypálya 15-ös kanyarjában volt kénytelen leparkolni Ferrariját, miután problémái támadtak a kinetikus energia-visszanyerő rendszerrel (MGU-K).
Mivel a német veszélyes helyen állt ki, a versenyirányítás úgy döntött, életbe lépteti a virtuális biztonsági autós (VSC) protokollt, hogy a pályabírók biztonságosan ki tudják tolni az autót a pályáról.
„Probléma merült fel az erőforrás hibrid rendszerével, és nem volt megfelelő szigetelése az autónak. Biztonsági okokból szóltunk neki, hogy azonnal álljon meg” – mondta Mattia Binotto csapatfőnök a történtek után.
„Nyilván kár érte, mert talán 100 méterrel később már elértünk volna a bokszutcába. De ez volt a legbiztonságosabb megoldás Seb számára, és nyilván nekünk a biztonság az első.”
A csapatok egyébként nem mindig döntenek az azonnali kiállás mellett, ha az autó elektronikai szempontból „veszélyessé” válik, Binotto viszont úgy fogalmazott, mivel nem voltak biztosak abban, hogy mi is a probléma Vettel autójával, az azonnali megállás mellett döntöttek.
A VSC-periódusnak köszönhetően pedig Lewis Hamilton megejthette első és egyetlen bokszkiállását, és végül Charles Leclerc elé jött vissza a pályára, később pedig megnyerte a futamot.”