Az olasz istálló bombaformában vágott neki a szezon második felének: Charles Leclerc révén Belgiumban és Olaszországban, Szingapúrban pedig Sebastian Vettel révén győzött.
A Ferrari aztán Szocsiban tovább folytatta remeklését: Leclerc ellentmondást nem tűrő teljesítménnyel szerezte meg a rajtelsőséget szombaton, miközben a Mercedesek az olaszok tempóját látva úgy döntöttek, a közepes keverékű gumikkal vágnak neki a vasárnapi versenynek.
A Ferrari – bár jó úton haladt az újabb siker felé – végül elbukta a versenyt, a Mercedes pedig kettős győzelmet aratott.
„Azzal, hogy a vb-éllovas csapat úgy döntött, a közepes keverékű gumikkal vág neki a versenynek, jelezték, hogy jól tudják, valami mással kell próbálkozniuk, hogy megfordítsák a helyzetet, mivel a nyers tempót tekintve az időmérőn és a hosszú etapokon is a Ferrari volt előnyben” – fogalmazott Ross Brawn, a Forma-1 sportigazgatója.
„A nyári szünet előtt nehéz lett volna elképzelni, hogy a Ferrari képes lesz felvenni a versenyt a Mercedesszel, de most a német-angol istállónak mindent bele kellett adnia, hogy kihasználja lehetőségeit riválisaival szemben.”
„A taktikai kifizetődött Szocsiban, és egy szombaton még nagyon valószínűtlennek tűnő kettős győzelem lett az eredmény.”
„És hogy a Ferrari hogyan veszített el egy versenyt, melyről úgy tűnt, megnyerni? A válasz egyszerű: nem volt meg a megbízhatósága. Vettel MGU-K problémája volt a kulcs. Nemcsak azért, mert kiesett miatta, hanem azért is, mert épp abban a pillanatban érkezett, amikor Leclerc sebezhető volt, nem sokkal a monacói kerékcseréje után, de a két Mercedes-pilóta kiállása előtt.”
„Amint pozíciót veszített a pályán, nem tudott a győzelemért menni, pedig az a szombati elképesztő pole után nagyon valószínű volt. És bár a Ferrari előnyben volt Szocsiban, az nem volt elég jelentős ahhoz, hogy Leclerc megelőzze Valtteri Bottast, főleg, hogy a finn hibátlan munkát végzett.”