Noha az előszezoni teszteken, még februárban a Ferrari magabiztos formát mutatott, a szezon első fele kiábrándítóan alakult a csapat számára. A maranellóiak, mint kiderült, olyan koncepció mentén fejlesztették SF90-es kódjelű versenyautójukat, mellyel leginkább az egyenesbéli teljesítményre helyezték a hangsúlyt: az autó tehát alacsony légellenállású a magas végsebesség elérésre érdekében, emiatt viszont a kanyarokban a kevés leszorítóerő miatt kevésbé hatékony.
A Ferrarinál gőzerővel dolgoztak azon, hogy valahogy megoldják ezt a problémát, a futamgyőzelem azonban a nyári szünetig nem jött össze. Az borítékolható volt, hogy Belgiumban és Olaszországban a Scuderia kihasználja majd autójának erősségeit, illetve motorelőnyét, és annak rendje és módja szerint Charles Leclerc révén győzött is a csapat. Ami viszont Szingapúrban, egy leszorítóerőt igénylő pályán történt, az nemcsak a riválisokat, de még őket is meglepte: Sebastian Vettel vezetésével ugyanis a Ferrari kettős győzelmet aratott, miután tökéletesen működtek legújabb fejlesztései. Ezt követően aztán a Ferrari Szocsiban is versenyképes volt – igaz, a győzelem itt végül elúszott.
Az istálló csapatfőnöke, Mattia Binotto az egész idény során tartotta magát ahhoz, nem hisznek abban, hogy változtatniuk kell koncepciójukon, és egyre inkább úgy tűnik, a Ferrarinál helyesen gondolták – a szakember kijelentette, 2020-ban is a most kijelölt fejlesztési irányvonal mentén haladnak tovább.
„Nem gondolom azt, hogy a koncepció teljesen rossz, vagy hibás” – mondta a szakember. „Úgy gondolom, vannak más okai is annak, hogy nem a várakozásoknak megfelelően teljesítettünk az idei szezonban. Nem csupán az autó koncepciója.”
„A Spanyol Nagydíj óta – ahol a teljesítményünk nagyon gyenge volt – rengeteg kiértékelést végeztünk házon belül a teljesítményünkre vonatkozóan, és sikerült megértenünk, mik az autónk gyengeségei.”
„Nemcsak Szingapúrba érkeztünk új fejlesztésekkel, ugyanez volt a helyzet a szezon korábbi versenyein is – amit Szingapúrban elértünk, az minden addigi munka eredménye volt.”
Binotto hozzátette, már javában dolgoznak a jövő évi autó fejlesztésén, így az idei versenygépre már nem kerülnek fel jelentősnek mondható újítások.
„Úgy fogalmaznék, hogy a gyárunk már főleg a jövő évi autó fejlesztésére fókuszál – ha lesznek is újításaink idén, azok nem lesznek olyan jelentősek, mint a szingapúriak” – magyarázta Binotto, aki szerint inkább előny, mintsem hátrány az, hogy ilyen sokáig folytatták az idei modell fejlesztését.
„Bármit is fejlesztünk idén, az kulcsfontosságú lesz a jövő évi versenyautó szempontjából. Ez az oka annak, hogy még dolgozunk a 2019-es autón. Nemcsak győzni akarunk, tisztában vagyunk azzal is, hogy profitálni fogunk abból jövőre, ha megértjük az idei autó teljesítményét.”
[su_service title=”Hogyan támadt fel Szingapúrban a Ferrari?” icon=”icon: play” size=”20″][Elite_video_player id=”12″][/su_service]
A csapatfőnök elismeri, a Ferrari autója egy körön erősebb, mint a versenytempó tekintetében, ám mint azt az elmúlt versenyek is mutatják, utóbbi vonatkozásában sincs okuk szégyenkezni.
„Az való igaz, hogy az időmérőkön versenyképesebbek vagyunk, mint a versenyeken. De én inkább erre előnyként tekintek az időmérőn, mintsem problémaként a versenyek tekintetében. Bahreinben például a miénk volt a legjobb versenytempó. Szóval nem gondolom azt, hogy olyan komoly gondunk van a versenytempónkkal.”
Binotto hozzátette, elképzelhető, hogy „időmérős motorerejüknek” köszönhetően vannak előnyben a kvalifikációkon, illetve amiatt, hogy jobban értik az abroncsok egykörös teljesítményét.
Összességében úgy tűnik, a Ferrari SF90-es versenyautója már nagyon is egy szinten van a Mercedes W10-es kódjelű modelljével, ami mindenképpen izgalmas küzdelmeket ígér a 2019-es szezon hátralévő részére. De hogy 2020-ban miképp alakulnak az erőviszonyok, arra még egy kicsit várnunk kell…