A 2021-es technikai regulákat október 31-ig hozzák nyilvánosságra, a csapatoknak pedig egyelőre csak nyers elképzeléseik vannak arról, hogy milyenek is lesznek majd a versenyautók két év múlva.
Mivel még nincsenek véglegesítve a szabályok, nehéz helyzetben vannak az F1-es csapatok, hiszen még javában zajlik a 2019-es szezon, ráadásul már mindenki gőzerővel dolgozik jövő évi autóján is.
Amikor Paul Monaghant, a Red Bull főmérnökét arról kérdezték, mennyire nehezek a körülmények a színfalak mögött, a szakember így felelt: „Komoly kihívás, nem igaz?”
„Szeretnénk harcolni ezekkel a srácokkal [a Mercedesszel és a Ferrarival], és most már muszáj a 2021-es regulákra figyelni, és egyeztetünk is róluk, folynak a tárgyalások arról, hogy milyenek lesznek végül.”
„Szóval a forrásainkat számos irányba tologatjuk, és a 2021-re tervezett változtatások rendkívül komolyak. Nem evolúcióról beszélünk, mint mondjuk 2016-ról 2017-re, és nagyon nagy kihívás lesz.”
„A csapatok többségében már lelassították idei autóik fejlesztését a nyári szünet után, a szezon hátralévő versenyein már csak kisebb újításokat visznek pályára. Így a gyárakban már a 2020-as szezonra fókuszálhatnak – ezzel együtt viszont már a 2021-es fejlesztésekre is oda kell figyelniük.
A Mercedes technikai igazgatója, James Allison szintén arról beszélt, a komoly szabályváltozások „elég nagy kihívást” jelentenek a csapatoknak, és bár a 2021-es változások jelentősek, egyelőre nemigen tudnak foglalkozni velük.
„Ez a mostani sokkal-sokkal komolyabb változtatás, ez pedig különösen nagy kihívássá tesz. Viszont ezen regulák pontos természetéről még mindig folynak az egyeztetések” – mondta a szakember.
„És emiatt meglehetősen korlátozott mennyiségű munkát lehet végezni, hiszen még nincs véglegesítve pontosan az, hogy milyenek is lesznek ezek a regulák. De kétségkívül nehéz lesz.”
Laurent Mekies, a Ferrari sportigazgatója hozzátette, a csapatok leginkább arra fókuszáltak eddig, hogy véglegesítsék a szabályokat, nem pedig arra, hogy már autókat tervezzenek 2021-re.
A maranellóiak egyébként nem örülnek a tervezett technikai megszorításoknak, melyekkel a költségeket igyekeznek csökkenteni – a Scuderia ezért nagyobb szabadságért lobbizik.
„Remek show-t láthattunk eddig, és mi mindig egy kicsit óvatosak vagyunk a nagy változások magnitudóját tekintve” – mondta Mekies.
„Számos nem szándékolt következményük lehet, és ez olyasvalami, amit nyilván megvitatunk a részvényesekkel, hogy megbizonyosodjunk arról, nem olyasvalamit kapunk végül, ami nem olyan jó, mint a mostani helyzet.”