A japán gyártó 2015-ben a McLaren partnereként tért vissza motorszállítóként az F1-be, az első három év azonban kiábrándítóan alakult számára. Miután szakított a wokingi istállóval, a Toro Rossóval, idén pedig a Red Bull-lal lépett szövetségre.
A Red Bull-Honda Max Verstappen révén idén már két versenyt nyert, Maszaszi Jamamoto, a Honda ügyvezetője azonban azt mondja, „jelen pillanatban” nem gondolkodnak azon, hogy ismét gyári csapatot állítanak rajtrácsra a száguldó cirkuszban.
„Tudjuk, hogy a Forma-1-ben a folytonosság nagyon fontos” – mondta a szakember.
„Már 5 éve dolgozunk ezzel az erőforrással, és most már jó területre érkeztünk el. De ha elkezdenénk most a kasztnival is foglalkozni, ismét küszködnénk – amit nem akarunk.”
A Honda 1964 és 1968 között már szerepelt gyári alakulatként a Forma-1-ben, majd 2006-ban felélesztette csapatát, Jenson Button révén pedig egyetlen győzelmet szerzett. Mivel azonban 2007-ben és 2008-ban nem sikerült előrelépni, a japán gyártó úgy döntött, kivonul a sportból – az istállót végül Ross Brawn vette át, aki a következő idényben Buttonnal közösen világbajnoki címet szerzett.
Jamamoto elismerte, azzal, hogy a jövőben is motorgyártók maradnak, nemigen tudnak beleszólni a sportág jövőjébe.
„Nem sok előnye van az, ha egy gyártó csak motorbeszállító ebben a világban. Viszont azzal, hogy motorokat gyártunk a Forma-1-be, úgy gondoljuk, hogy a specialistái vagyunk ennek a területnek, és a legjobbak akarunk lenni ebben.”
„A szabályok tekintetében természetesen egyfajta hátrány beszállítónak lenni, de csatlakoztunk a gyártókhoz az erőforrásokkal kapcsolatos meetingeken, ahol meg tudjuk vitatni a motorszabályokat.”
„Emellett pedig a technikai- és sportszabályokat meg tudjuk vitatni a Red Bull-lal és a Toro Rossóval.”