Ezeken a pályákon lehetnek időmérő futamok jövőre - F1VILÁG.HU

Ezeken a pályákon lehetnek időmérő futamok jövőre

HIRDETÉS
A legfrissebb hírek szerint 2020-ban három versenyhelyszínen tarthatnak majd időmérő futamokat a szokásos időmérő edzések helyett szombatonként.
SUZUKA, JAPAN - OCTOBER 11: Alexander Albon of Thailand driving the (23) Aston Martin Red Bull Racing RB15 on track during practice for the F1 Grand Prix of Japan at Suzuka Circuit on October 11, 2019 in Suzuka, Japan. (Photo by Clive Mason/Getty Images) // Getty Images / Red Bull Content Pool  // AP-21U9FQQFW1W11 // Usage for editorial use only //

Ahogyan arról már az F1VILÁG.HU is beszámolt, a következő idényben kísérlet képpen néhány versenyhétvégén alternatív formátumokat próbálnak ki – feltéve, hogy az összes csapat beleegyezik, a 2020-as módosításokhoz ugyanis egyhangú beleegyezésre van szükség.

Úgy tudni, jelenleg egynél több csapat ellene van a terveknek, habár a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) és a Forma-1 vezetősége mindent megtesz, hogy meggyőzze őket.

A Forma-1 csapatai, illetve az FIA és az F1 képviselői csütörtökön és pénteken is összeültek Suzukában. A második meetingen a csapatok képviselői – köztük olyan neves stratégák, mint James Vowles a Mercedestől – arról értekeztek, hogy az időmérő futamok milyen eredménnyel járnának egyes helyszíneken.

A hírek szerint a bajnokság 10., 14. és 17. versenyhétvégéjét nevezték meg lehetséges kísérleti helyszínként: ezeken a pályákon rendeznének időmérő futamot szombaton, melyeken a bajnoki pontverseny fordított sorrendjében állnának fel a rajtrácsra a versenyzők. Ezek a „sprintfutamok” aztán meghatároznák a másnapi főverseny rajtsorrendjét.

A kiszemelt helyszínek egyébként Franciaország, Belgium és Oroszország.

A versenyzők a rajthoz szabadon választhatnának gumikat, és nem is kellene mindkét gumikeveréket kötelező érvénnyel felhasználni – tehát nem lennének kötelező kerékcserék sem.

Néhány csapat egyébként attól tart, jelentősen megnőhetnek a költségek az időmérő futamok által, hiszen nagyobb eséllyel kerülnének balesetbe a versenyzők.

Abban egyébként egyetértenek a csapatok, hogy a sprintfutamokon a hátulról induló – tehát a bajnokságban előkelő helyet elfoglaló – versenyzők nehezebben tudnák átverekedni magukat a mezőnyön, mint azok, akik most valamilyen okból kifolyólag a mezőny végéről rajtolnak, hiszen nem lennének kötelező kerékcserék, és feltehetően mindenki ugyanolyan gumikeverékkel startolna.

Hirdetés

Görgess tovább, a reklám után folytatjuk!

A legfrissebbek

Ezeken a pályákon lehetnek időmérő futamok jövőre
Hamilton: Nem végeztem jól a dolgom, a pole-ban kellene lennem
Wolff: Idő kérdése, és Bottas aláír a Mercedesszel
Leclerc utolsó köre „rémálommal” ért fel, de nem elégszik meg a dobogóval Vegasban
Ezzel magyarázza Perez idei hatodik Q1-es kiesését

Kövess minket a Facebookon is!

Kövess minket a Facebookon is!