Ahogyan arról már az F1VILÁG.HU is beszámolt, a következő idényben kísérlet képpen néhány versenyhétvégén alternatív formátumokat próbálnak ki – feltéve, hogy az összes csapat beleegyezik, a 2020-as módosításokhoz ugyanis egyhangú beleegyezésre van szükség.
Úgy tudni, jelenleg egynél több csapat ellene van a terveknek, habár a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) és a Forma-1 vezetősége mindent megtesz, hogy meggyőzze őket.
A Forma-1 csapatai, illetve az FIA és az F1 képviselői csütörtökön és pénteken is összeültek Suzukában. A második meetingen a csapatok képviselői – köztük olyan neves stratégák, mint James Vowles a Mercedestől – arról értekeztek, hogy az időmérő futamok milyen eredménnyel járnának egyes helyszíneken.
A hírek szerint a bajnokság 10., 14. és 17. versenyhétvégéjét nevezték meg lehetséges kísérleti helyszínként: ezeken a pályákon rendeznének időmérő futamot szombaton, melyeken a bajnoki pontverseny fordított sorrendjében állnának fel a rajtrácsra a versenyzők. Ezek a „sprintfutamok” aztán meghatároznák a másnapi főverseny rajtsorrendjét.
A kiszemelt helyszínek egyébként Franciaország, Belgium és Oroszország.
A versenyzők a rajthoz szabadon választhatnának gumikat, és nem is kellene mindkét gumikeveréket kötelező érvénnyel felhasználni – tehát nem lennének kötelező kerékcserék sem.
Néhány csapat egyébként attól tart, jelentősen megnőhetnek a költségek az időmérő futamok által, hiszen nagyobb eséllyel kerülnének balesetbe a versenyzők.
Abban egyébként egyetértenek a csapatok, hogy a sprintfutamokon a hátulról induló – tehát a bajnokságban előkelő helyet elfoglaló – versenyzők nehezebben tudnák átverekedni magukat a mezőnyön, mint azok, akik most valamilyen okból kifolyólag a mezőny végéről rajtolnak, hiszen nem lennének kötelező kerékcserék, és feltehetően mindenki ugyanolyan gumikeverékkel startolna.