Habár Max Verstappen kiakadt a versenyt követően, Leclerc egyelőre nem érzi, hogy ő lenne a vétkes a köztük történt ütközés miatt – a monacói azonban hozzátette, egyelőre nem nézte vissza a felvételeket.
Az FIA először úgy döntött, nem szükséges vizsgálni az esetet, később azonban a versenybírák úgy határoztak, hogy a futam után megkérdezik az érintetteket az incidensről.
„Az én szempontomból én voltam belül, túlkormányzottá vált az autó, és összeértünk” – mondta a Ferrari-pilóta. „Nem tudom, hogy bármelyikünk hibáztatható-e – még nem láttam a szituációt, ez történt, és ez sajnos hátrányt jelentett számunkra a verseny további részén.”
Verstappen autója súlyosabban sérült, így ő kiállni kényszerült a futamból, míg Leclercnek csak az első vezetőszárnya tört el, amit ki kellett cserélni az incidens után – futamát azonban ez a plusz egy bokszkiállás is megpecsételte.
„Aztán sokat előztem, de a hatodik hely nem az, amit szerettem volna” – mondta a monacói. „Csalódott vagyok, de stratégia szempontjából nem csinálhattuk volna sokkal jobban.”
A Mercedes a konstruktőri világbajnokságot ugyan megnyerte, azonban a Ferrarinál határozottan látszik a fejlődés: az olaszoknak azonban még keményebben kell dolgozniuk, ha fel akarják venni a versenyt ellenfeleikkel.
„Ahogy Mattia Binotto is elmondta a hétvége előtt, mindent meg kell tennünk annak érdekében, hogy harcoljunk a Mercedesekkel, mert nagyon erősek” – mondta Leclerc.