Daniel Ricciardo a 6., Nico Hülkenberg pedig a 10. helyen ért célba a suzukai versenyen, a Racing Point óvása miatt azonban könnyen lehet, hogy elveszik a csapat Japán Nagydíjon elért eredményét.
A rivális csapat állítása szerint a Renault egy előre programozott rendszert használ, mely adott körön a megtett távolság alapján módosítja versenyautói fékerőelosztását.
A gyakorlatban ez annyit jelent, hogy a Renault csapata egy automatizált rendszerrel változtat autóinak fékerőelosztásán, melyet normál esetben a versenyzők végeznek. A Forma-1 technikai szabályzata tiltja az előre programozott fékrendszerek használatát.
A suzukai versenybírók behívták a két érintett istálló képviselőit, akik meg is jelentek a stewardok előtt. A bírák megállapították, hogy a Racing Point óvása minden feltételnek eleget tesz, egyelőre azonban nem vizsgálták ki részletesen, ahhoz ugyanis szakértők bevonására lesz szükség.
A Renault autóinak vezérlőelektronikáit (ECU) és kormánykerekeit mindenesetre lefoglalták és leplombálták.
A Renault közleményben reagált az ügyre: a csapat elismeri az óvás tényét, illetve szót ejtett arról is, a Racing Point egy 12 oldalas dossziéval állt a stewardok elé. Az ügyet egy későbbi időpontban tárgyalják majd ki részletesen, a francia istálló pedig szeretne erre hasonló gondossággal felkészülni, hogy megvédje álláspontját.
Ha a Renault versenyautóit szabálytalannak találják, akár ki is zárhatják őket a Japán Nagydíjról, ám ha az is bebizonyosodik, hogy több versenyen is illegális eszközöket használták, komolyabb szankciók is várhatnak az istállóra.