Daniel Ricciardo a 6., Nico Hülkenberg pedig a 10. helyen ért célba Japánban, így összesen 9 pontot gyűjtöttek a Renault-nak, nem sokkal a leintést követően azonban a Racing Point megóvta a verseny végeredményét, mondván, a francia istálló egy automatizált fékerőelősztó-rendszerrel szerelte fel versenyautóit, ami a technikai szabályzat szerint tiltott.
A Racing Point állítsa szerint a belső kamerás felvételek alapján egyértelműen látható volt, hogy a Renault versenyautóin a fékerő elosztását úgy módosították, hogy ahhoz a versenyzőknek nem kellett a kormányon állítaniuk a kapcsolókon.
Az FIA már a verseny után lefoglalta a Renault-k kormánykerekeit, illetve vezérlőelektronikáit. A szövetség végül megállapította, hogy a vezérlőrendszert nem előzetesen állították be, és nem a távolság alapján módosította a fékerőelosztást, és bár a Renault megoldása „innovatívnak” mondható, a technikai szabályzatot nem szegték meg általa.
A Sportszabályzatban foglaltak ellen azonban vétett az istálló, az ugyanis kimondja, hogy a versenyzőknek külső segítség nélkül kell vezetniük versenyautóikat. A versenybírók úgy találták, hogy a rendszer használatával a pilótáknak kevesebbszer kellett saját kezűleg állítaniuk a fékerőelosztáson.
Emiatt pedig az FIA úgy döntött, kizárja a Renault pilótáit a Japán Nagydíjról.