Ahogyan arról korábban az F1VILÁG.HU is beszámolt, a Forma-1 vezetősége kísérleti jelleggel azt szerette volna, ha a következő idényben Franciaországban, Belgiumban és Oroszországban nem a jól megszokott időmérő edzéseket tartsák, hanem sprintversenyeket. Ezeken a rövid futamokon a vb-pontverseny állásának fordított sorrendjében álltak volna rajthoz a versenyzők, a végeredmény pedig meghatározta volna a vasárnapi főverseny rajtsorrendjét.
Mivel az új formátumot már jövőre szerették volna kipróbálni a 2021-es esetleges bevezetés előtt, a csapatok egyhangú támogatására lett volna szükség – ez azonban végül nem született meg.
Ross Brawn, a Forma-1 sportigazgatója nemrég elárulta, két csapat vétózta meg a javaslatot.
„A jelenlegi irányítási rendszerben egyhangú támogatásra van szükség ahhoz, hogy átvigyünk bármiféle döntést a következő évre” – magyarázta az F1 sportigazgatója, Ross Brawn.
„A csapatok kezdetben azt mondták, hogy egyetértenek a dologgal, és aztán két csapat feltette a kezét az utolsó meetingen, és közölte, hogy nem támogatják.”
A MERCEDES MEG AKARTA VÉDENI AZ F1-ET
Mostanra kiderült, az egyik istálló a világbajnok Mercedes volt. Toto Wolff elárulta, nem azért gördítettek akadályt a változtatás útjába, mert féltek attól, hogy hátrányosan érinti őket, hanem azért, mert véleményük szerint nem ez a megfelelő irányvonal a Forma-1 számára.
„Én akadályoztam meg, mert a mi felelősségünk az F1-ben, hogy megóvjuk a sportág DNS-ét” – mondta a szakember. „Egyszerűen helytelennek éreztük. Nem azért, hogy megóvjuk bármiféle előnyünket, mert akár még jól is jöhetett volna nekünk, hiszen a Ferrari mögöttünk lett volna, pedig a jelenlegi kvalifikációs tempót látva nem ez a papírforma.”
„Azért szavaztam ellene, mert ha a 100 méteres olimpiai döntőt nézzük, ott sem csináljuk azt, hogy Usain Bolt 5 méterrel hátrébbról indul csak azért, hogy izgalmas legyen a befutó.”
ÚJRA TÉMA LEHET AZ IDŐMÉRŐ ÁTALAKÍTÁSA
Bár jövőre még nem lesznek fordított rajtrácsos versenyek, 2021-ben bevezethetik azt, akkor ugyanis már elég lesz többség támogatása, nincs szükség egyhangú beleegyezésre.
A McLaren csapatfőnöke, Andreas Seidl elárulta, amint véglegesítik a 2021-es szabályok alapjait hétvégéig, visszatérhet az időmérő formátumának kérdésköre.
„Két csapat szavazott ellene, és szerintem most lekerült a napirendről 2020-ra” – fogalmazott.
„Az egyeztetések most a 2021-es szabályokra fókuszálnak, és amint tisztán látunk ezzel kapcsolatban, szerintem van esély arra, hogy ismét elkezdünk az időmérőről értekezni. Nem csak a lehetséges időmérő futam kerülhet szóba, hanem más témák is, amiket megvitattak már a csapatok, az FIA és a FOM.”
ROSS BRAWN CSALÓDOTT
Ross Brawn a minap egy interjúban csalódottságát fejezte ki azzal kapcsolatban, hogy a Forma-1 csapatai nem voltak együttműködőek a legutóbbi törekvésben.
„Szerettük volna kipróbálni a dolgot 2020-ban néhány versenyen – egy eltérő formátumot, miszerint szombatonként a bajnoki pontverseny fordított sorrendjében álltak volna rajthoz, és ez a sprintfutam határozta volna meg a másnapi főverseny rajtsorrendjét.”
„Sejtettem, hogy komoly ellenállásba ütközik a dolog. A versenyzők is egy kicsit idegesek voltak emiatt, amit meg tudok érteni, de mi csak azt kértük, hogy kapjunk lehetőséget három versenyhétvégén arra, hogy kipróbáljuk a formátumot. Ha pedig nem válik be, feltesszük a kezünket. Ha viszont működik, az nagyszerű.”
„Ha pedig a kettő között lett volna a dolog, akkor segíthetett volna bennünket abban, hogy jobbá tegyük a versenyzés formátumát. Frusztráló, hogy ezt nem sikerül megtennünk, de szerintem ez klasszikus probléma a Forma-1-gyel.”