A Ferrari tavaly után idén is rendkívül komoly előrelépéseket tett motorjával, mely kétségkívül a legerősebb a mai F1-es mezőnyben.
Ahogyan arról nemrég az F1VILÁG.HU is beszámolt, a rivális csapatok nemrég újra megkérdőjelezték a Ferrari-motorok szabályosságát, sőt, állítólag az is felmerült, hogy a mexikói verseny után hivatalos tiltakozást is benyújthat az egyik istálló a vörösök ellen.
Binotto ezzel kapcsolatban még a mexikói futamot megelőzően azt mondta, „üdvözölnének” egy hivatalos óvást.
„Örülnék neki, mert megmutathatnánk, mennyire hülyék, és abbamaradnának a pletykák” – mondta a szakember.
Binotto egy újabb interjúban most arról beszélt, sajnálatos, hogy az ellenfelek nem tudják elismerni azt, hogy egész egyszerűen jobban dolgoztak náluk.
„Mindenekelőtt el kell mondanom, hogy az összes csapat nagyon keményen dolgozik azon, hogy versenyképes előnyre tegyen szert” – mondta az olasz a Motorsport.com című lapnak.
„Mi nagyon keményen dolgoztunk azon, hogy javítsunk az erőforrásunkon, ami nem a legjobb volt akkor, amikor 2014-ben bevezették ezeket a szabályokat. Ha az első sorba kerülünk, egyszerűen büszkének kellene lennünk erre. De muszáj világosan fogalmazni, valahogy sajnálatos az, amit az interneten, vagy az újságokban olvasok.”
„Más csapatoknak is volt előnyük a múltban, és senki sem panaszkodott emiatt. Amikor mi, a Ferrari hátrányban voltunk az erőforrást tekintve, minden, amit csináltunk, hogy komoly erőfeszítéseket tettünk a probléma megoldás érdekében, és igyekeztünk javítani a motorunkon. Sokkal korrektebb lenne, ha nem kellene ilyen véleményeket olvasni, vagy hallani…”
AZ FIA-NAK NINCS KIFOGÁSA A FERRARI MOTORJA ELLEN
Hivatalos tiltakozás egyelőre nem érkezett a Nemzetközi Automobil Szövetséghez (FIA) a rivális csapatoktól.
Binotto azt mondja, ők a maguk részéről nyugodtak, „nem érdekli őket” az, hogy egyeztessenek az FIA-val és eloszlassák az aggályokat, szerintük ugyanis ez „inkább a többiek problémája, mintsem az övék”.
„Az FIA mindig, folyamatosan figyeli a telemetriai adatokat, mindig figyel arra, hogy az összes erőforrás megfeleljen a szabályoknak, és mindig vizsgálódnak – ahogy tették azt minden egyes évben, minden egyes versenyen.”
„Nincsenek információim semmiféle tiltakozásról, vagy arról, hogy valaki valami különlegeset jelzett volna az FIA-nak. Van egy előnyünk ezen a téren, ami talán nem olyan nagy, mint néhányan gondolják, de ez kemény munkának köszönhető, és nagyon büszkék vagyunk rá.”
NEMCSAK A MOTOR MIATT GYORSAK
A Ferrari csapatfőnöke ismét rámutatott arra, az, hogy ilyen gyorsak az egyenesekben, annak is köszönhető, hogy nagyon kis leszorítóerő áll rendelkezésükre az autó tervezési koncepciója révén.
„Nem nekünk van a legtöbb leszorítóerőnk. Ez megmagyarázza, miért nem vagyunk olyan gyorsak a kanyarokban” – magyarázta. „És ha kisebb a leszorítóerő, kisebb a légellenállás, ez nyilvánvaló.”
„És a kevesebb leszorítóerő, illetve kisebb légellenállás előnyt jelent nekünk az egyenesekben, plusz még a motor tekintetében is van némi előnyünk.”
A Ferrarinak ráadásul a nyári szünet után kasztnijával is sikerült komoly előrelépéseket tennie. Binotto úgy fogalmazott, csapata „nem fejlődött annyit a motort tekintve, mint amekkorát javult az autó fejlesztésében”.
„A szezon kezdete óta nagyon sok leszorítóerőt sikerült tennünk az autóra, szóval ebből a szempontból közelebb vagyunk a riválisainkhoz.”
„Miközben nekünk előnyünk van az egyenesekben, soha nem mutogatunk a többiekre, hogy olyan gyorsak a kanyarokban. Ők is azért gyorsak, mert trükköznek? Kétlem… Mint ahogy mi sem trükközünk az egyenesekben. Egyszerűen így menedzseljük az autónkat, így terveztük, és így használjuk.”