A rutinos német pilóta helyét Esteban Ocon veszi át 2020-ban, így jó esély van rá, hogy a következő idényben nem lehet ott a száguldó cirkusz mezőnyében.
A Red Bullt és a Toro Rossót nem számítva – mely csapatok jelenlegi pilótáik közül válogatnak a következő idényre – az Alfa Romeo és a Williams azok az istállók, melyek még nem erősítették meg jövő évi felállásukat.
Hülkenberg viszont azt mondja, arra semmi esélyt nem lát, hogy visszatér a Williamshez – így az egyetlen reális opció az Alfa Romeo lehet számára.
„Hogy el tudom-e képzelni magam náluk? Igen” – mondta a német, majd amikor arról kérdezték, tárgyal-e a svájci-olasz csapattal, hozzátette: „Természetesen, megvitattuk a rangsort, és minden egyebet.”
A Williamstől a szezon végén biztosan távozik Robert Kubica, helyét azonban jó eséllyel Nicholas Latifi veszi majd át – feltéve, hogy a kanadai megszerzi az F1-es induláshoz szükséges szuperlicencet. Hülkenberg a brit csapattal kapcsolatban azt mondja, nem valószínű, hogy visszatér oda, ahol 2010-ben F1-es pályafutását kezdte.
„Szerintem valaki másra van szükség. Azt hiszem, nem én vagyok a megfelelő ember, a megfelelő pilóta számukra” – fogalmazott.
„Ha megnézzük, hol tartok én a pályafutásomban, és hol tartanak ők… Nem gondolom, ez a megfelelő időzítés. Minden tiszteletem a csapaté, versenyeztem is náluk, meg minden, de kétlem, hogy ez össze fog jönni…”
Hülkenberg arra sem lát sok esélyt, hogy valamelyik topcsapat tartalékosa, vagy szimulátorversenyzője lesz: „Nem, ez nem opció.”
Arra a kérdésre, hogy más versenysorozatok szóba jöhetnek-e, így felelt: „Vagy esetleg nem versenyzem egy ideig. Őszinte leszek, fogalmam sincs még… Attól függ, hogy alakul, hogy milyen esélyek kínálkoznak az F1-ben. Amint erre választ kapok, megvizsgálom a dolgokat.”
„Mondtam már korábban is, hogy nem fogom siettetni a dolgot, nem ugrom bele valamibe csak azért, hogy versenyezzek. Olyannak kell lennie, ami nekem is tetszik, kihívásnak. Nem tudom még, nincs tökéletes válaszom erre.”
Bár 174 nagydíj van már a háta mögött, Hülkenberg egyszer sem tudott a dobogóra állni. Elmondása szerint viszont nem bán semmit F1-es pályafutásában.
„Nem érzem azt, hogy befejezetlen ügyem van itt. Elvégeztem a dolgom, jól teljesítettem az évek során, következetes voltam. Miközben voltak, akik nem kaptam munkát, engem akartak, és fizettek azért, hogy vezessek. Ez pedig minőségről árulkodik. Természetesen szerettem volna jobb eredményeket, több pontot, dobogót és győzelmeket. Tudom, mi volt az oka annak, hogy nem jött össze, de megbékéltem magammal, jól alszom éjszakánként. Szeretném folytatni a versenyzőt, de nem jön össze, az élet megy tovább.”
A német azt viszont elismerte, frusztráló, hogy miközben az alsóbb kategóriákban eredményes volt – bajnok lett az F3-ban, a GP2-ben és az A1GP-ben is –, az F1-ben nem tudott sikereket elérni.
„Nyilván frusztráló, de ahogy telnek az évek, az ember megérti. Nem mondom azt, hogy eltűnik a dolog, de ha nincsenek meg a szükséges eszközök, akkor nagyon nehéz, és korlátozottak a lehetőségek arra, hogy az ember az élen harcoljon.”
„Ilyenkor az ember a következő dologra fókuszál, ami az, hogy legyőzze a csapattársát, és maximalizálja a lehetőségeit az autóval. Megteszi, amit tud. Nyilván szeretne többet, álmodik erről, de a valóság teljesen más.”
„Az F1 az F1, sokat jelent, ez a motorsport csúcsa, szóval jelenleg nem opció, hogy most elmegyek valahova máshova, hiszen itt vannak a világ legjobb versenyzői, csapatai és mérnökei. Ha összeraksz egy jó hétvégét, vagy versenyt, és csak a 6., 7., vagy 8. helyen végzel, az is elégedettséggel tud eltölteni. Persze máshogy, de ez a valóság.”