Az olasz istálló tavalyhoz hasonlóan idén is rendkívül komoly előrelépéseket tett V6-os erőforrásával, melynek köszönhetően verhetetlenné váltak az egyenesekben.
A Ferrari a nyári szünet óta pedig dominál az időmérőkön: autói sorozatban hat rajtelsőséget szereztek, a riválisok pedig hosszú hónapok óta próbálnak rájönni a Scuderia motortrükkjére.
Hivatalos kérdést viszont mindezidáig nem intéztek a Nemzetközi Automobil Szövetséghez, vélhetően azért, mert az elmúlt egy évben a Ferrari, a Mercedes és a Red Bull kvázi egységet alkotva próbálta alakítani a Forma-1 2021-től érvényes szabályait, melyeket végül csütörtökön jelentettek be.
Az FIA álláspontja a Ferrari motorjával kapcsolatban eközben mindvégig az volt, folyamatosan monitorozzák a csapatokat és a gyártókat, ám eddig mindent rendben találtak. Ha viszont valamely rivális konkrét panasszal él, kivizsgálják az ügyet. A Mercedes, a Honda és a Renault eddig csak „nem hivatalos” kérdéseket intézett az FIA-nak, erre azonban érdemi válasz soha nem érkezett.
Most viszont úgy tűnik, fordult a kocka: miközben a Red Bull és a Mercedes az elmúlt időszakban azon dolgozott, hogy elhalasszák a 2021-re tervezett regulák bevezetését, a Ferrari végül megszavazta azokat – a triumvirátus pedig úgy tűnik, felbomlott.
Az Auto Motor und Sport értesülései szerint a Red Bull végül hivatalos kérdést intézett az FIA felé azzal kapcsolatban, hogy lehetne-e pontosabban és rendszeresebben mérni az üzemanyag-áramlást, merthogy ezt sejtik a Ferrari pazar motorteljesítménye mögött. Jelenleg az átfolyást a szabályok szerint nem folyamatosan, hanem időközönként ellenőrzik, az üzemanyag-áramlás mértéke pedig nem haladhatja meg az óránkénti 100 kg-ot.
A nagy kérdés az, mi történik a mérési időszakok között? Vajon elképzelhető az, hogy egyes gyártók további üzemanyagot fecskendeznek az égési folyamatba, ezáltal pedig extra lóerőkre tesznek szert?
A Nemzetközi Automobil Szövetség reagált a Red Bull kérelmére, és egy új technikai direktívát küldött ki a mezőny tagjainak. A TD 039/19-es dokumentum ennek megfelelően szigorúan tiltja a fent említett gyakorlatot. Mindez azt jelenti, hogy minden olyan csapat, mely ezt a gyakorlatot alkalmazta eddig, fel kell, hogy hagyjon ezzel.
A nagy kérdés most az, vajon a Ferrari egyenesbéli előnye a továbbiakban is megmarad-e. Ha igen, akkor a Red Bull tévedett, és nem ennek a trükknek köszönhető az olaszok fölénye…