A Ferrari versenyzőjének nincs sima hétvégéje Austinban: pénteken a gázpedállal akadtak gondjai, szombaton pedig az utolsó edzésen egy kört sem tudott megtenni olajfolyás miatt.
A Scuderia így végül az időmérő előtt kicserélte a motort Leclerc autójában, a monacói pedig ennek ellenére ütőképes volt a kvalifikáción: a pole-t megszerző Valtteri Bottastól 108 ezreddel lemaradva a 4. helyet csípte el.
Az élmezőnyben Leclerc volt az egyetlen, aki a Q3 végén, második nekifutásra javítani tudott addigi idején.
„Hogy őszinte legyek, nem igazán tudom, mi volt az oka ennek. Én voltam az egyetlen talán, aki javított. Nyilván sok pályaidőt veszítettem a harmadik edzésen, és egy kicsit később kaptam el a ritmust, de nem igazán van még magyarázatom arra, hogy miért nem javítottunk – illetve a legtöbben miért nem javítottak a második mért körben” – fogalmazott a monacói a Sky Sports F1 televíziónak.
Leclerc hozzátette, a Ferrari Austinban is profitál erős motorjából, neki azonban a motorcsere miatt nyilván nehezebb dolga volt.
„Az én autómban ki kellett cserélni az erőforrást, szóval számomra a motorerő talán nem volt akkora előny, mint amekkora egyébként lehetett volna. Viszont a legtöbbet hoztuk ki belőle, még így is gyorsak vagyunk az egyenesekben, szóval reméljük, hogy lesz majd lehetőségünk a versenyen – különösen a rajtnál.”
Leclerc autójába egyébként az időmérő előtt egy használt erőforrást építettek be, a monacói azonban nem tudta – vagy inkább nem akarta – megmondani, hogy pontosan hány versenyt is teljesített már ez a motor.
„Nem igazán vagyok biztos ebben” – mondta a Ferrari versenyzője.