A Red Bull csapata még október 22-én intézett hivatalos kérdést a szövetséghez az üzemanyag-átfolyással kapcsolatban, az energiaital-gyárosok gyanúja szerint ugyanis ennek köszönhető a Ferrari-motorok kimagasló teljesítménye.
Az FIA a minap új technikai direktívát küldött ki a csapatoknak, ebben a szövetség leszögezte, minden autó üzemanyagtankjában kötelező elhelyezni egy, az FIA által meghatározott áramlásmérő szenzort, és minden motorban felhasznált üzemanyagnak keresztül kell folynia ezen a szenzoron.
A technikai direktíva emellett kiemeli: minden olyan eszköz, rendszer vagy procedúra tiltott, melynek célja és/vagy hatása, hogy növelje az átfolyás mértékét, vagy tárolja és újrahasznosítsa az üzemanyagot a mérési pont után.
A Ferrarit viszont nem különösebben zaklatták fel a történtek.
„Azt hiszem, a dolognak két aspektusa van” – mondta Mattia Binotto csapatfőnök.
„Először is dühítenek minket a pletykák, mert a múltban, ha valaki nagy előnyhöz jutott az erőforrásával, az egyetlen reakció az volt, hogy a Ferrarinak egyszerűen keményebben kell dolgoznia, hogy javítson a csomagján. Soha nem vádoltuk az ellenfeleket csalással.”
„Azt gondolom, vannak csapatok, melyek jelenleg a kanyarokban gyorsabbak nálunk. Mi sem vádoljuk őket azzal, hogy csalnak a kanyarokban, szóval jobban örülnék annak, ha egyesek a saját dolgukkal törődnének, és inkább fejlesztenék az autóikat.”
„Másfelől viszont nyugodt vagyok, mert pontosan tudjuk, mit csinálunk. Tudjuk, hogy szabályosak vagyunk, és az FIA is kontroll alatt tartja a csomagunkat minden egyes versenyen. Megvizsgálnak minden adatot, melyek elérhetőek számukra.”
„Mit mondhatnék még? Remélhetőleg az FIA mindenki számára világossá teszi, hogy legális az, amink van, és nem csalunk.”