A Mexikói Nagydíjon Lando Norris autójára szerelték fel rosszul az egyik kereket a bokszban, Monzában pedig Carlos Sainz volt kénytelen megállni kerékcseréje után hasonló okok miatt.
Egyes csapatok külön rendszert használnak arra, hogy mihamarabb észleljék a rosszul rögzített kerekeket, Andreas Seidl, a McLaren csapatfőnöke pedig elismerte, javulniuk kell a kerékcserék terén.
„Ez egy olyan terület, amin dolgoznunk kell, mert nem vagyunk a topcsapatok szintén” – mondta a szakember. „Tudjuk, min kell dolgoznunk.”
„Először is jobb és robosztusabb eszközökkel kell ellátnunk a srácokat, mert egyszerűen le vagyunk maradva. És a biztonsági mechanizmus tekintetében is lehet olyan eszközt használni, melynek köszönhetően egyszerűen az autó nem indul el, ha nincs megfelelően rögzítve a kerék.”
„Ezen dolgozni fogunk a télen, ez egy időigényes folyamat, nem pedig olyasmi, amit pár héten, vagy hónapon belül meg lehet oldani. Úgyhogy ez az egyik fő terület, amire fókuszálunk. Ha ezzel megvagyunk, több kockázatot tudunk vállalni a kerékcserék során.”
„Azt gondolom, a szezon elején megmutattuk már, hogy ami az embereinket illeti, képesek vagyunk gyors kerékcserékre. Hatalmas előrelépéseket tettünk, a srácok nagyszerű munkát végeztek az idény első felében. Egyszerűen csak nem vagyunk elég robosztusak ahhoz, hogy kezeljük a problémát, ha valami balul sül el – és ezen mindenképp dolgoznunk kell.”
Seidl azt mondja, muszáj erőfeszítéseket tenniük a következő idényre, habár könnyen lehet, hogy 2021-re egységesítik a bokszutcai felszereléseket.
„Még nyitott, hogy mi lesz 2021-ben. Folynak az egyeztetések erről jelenleg, hogy véglegesítsük a specifikációt, ami érvénybe lép 2021-től. De tény, hogy túl sok pontot veszítettünk idén bokszutcai problémák miatt.”
Seidl elismerte, a múlt hétvégi Amerikai Nagydíjon nagyon óvatosak voltak a kerékcseréknél – Lando Norris pedig sok időt veszített egy alkalommal, amikor problémáik támadtak az egyik kerék rögzítésével.
„Ami a kerékcseréket illeti, a problémák után a biztonságra mentünk rá, mert Mexikó után fontos volt számunkra, hogy szolid versenyünk legyen szolid kerékcserékkel.”