A német gyártó jelenleg is egyeztetéseket folytat a Forma-1 tulajdonosával, a Liberty Mediával az új kereskedelmi megállapodás feltételeiről, Wolff pedig azt mondja, anyavállalatuk, a Daimler minden szempontot figyelembe vesz majd a döntés meghozatalakor.
Mivel az autóipar jelenleg komoly kihívásokkal áll szemben az elektromos autókra való átállás okán, Wolff azt mondja, a döntési folyamat meglehetősen komplikált.
„Minden jel arra utal, hogy maradni fogunk. De nem garantált a dolog” – mondta a Mercedes motorsport-igazgatója a Motorsport.com című lapnak.
„Az egyeztetések közepén járunk az új Concorde-egyezménnyel kapcsolatban. Ezzel összhangban – és egyúttal ettől függetlenül is – egyeztetéseket folytatunk az autóipar fejlődéséről, illetve annak sportra gyakorolt hatásáról is.”
Arra a kérdésre, hogy pontosan milyen tényezők is dönthetnek arról, hogy a Mercedes marad-e az F1-ben, vagy sem, Wolff így felelt: „Hogy milyen irányba fejlődik az autóipar? Hogy a Forma-1-ben ez milyen formában releváns a szorakoztatás és a technológia platformján? Hogy olyan márkaként, melynek első autója egy versenyautó volt, szeretnénk-e ezen a platformon maradni hosszú távon?”
„Ott van a Ferrari modellje, ami azt mondja: ’Mi ezt csináljuk örökké. Versenyautóikat építünk és utcai autókat építünk’. A másik modell pedig azt mondja: ’Nagyon sikeres sorozatunk volt. Nincs mit bizonyítanunk. Csinálunk most valami mást’. És mindkettő abszolút vállalható stratégia.”
Miközben egyes vélekedések szerint a Mercedes főnökei gondolhatják úgy, hogy az elmúlt évek sikerei után már nem sok előnye lenne az F1-ben maradásnak, Wolff másként látja.
„Ha csinálnánk ma egy szavazást arról, hogy melyik Forma-1-es csapat a legsikeresebb, a legtöbben a Ferrarit mondanák. Egyszerűen azért, mert a Ferrari ott volt az élvonalban, és 50 éve versenyképes.”
„Azt gondolom, egy olyan világban, amikor minden rövid távra szól, a siker fenntarthatósága sokkal hitelesebbé teszi a stratégiát, mint a gyors megérkezés, majd távozás. A siker is ingadozhat időnként, előfordulhat, hogy végül csak a 3. helyen végzel.”
„Nyilván sikerhez szokott márkaként reálisan kell megfogalmazni a saját elvárásaid, és azzal is kalkulálni kell, hogy nem nyerhetsz minden évben. Ez nem könnyű. Elég, ha csak magammal kezdem: vajon én hogyan tudnám ezt elviselni?”
Mivel a Mercedes 2021-től a McLarennek, a Racing Pointnak és a Williamsnek is motorokat szállít majd, Wolff szerint valószínűtlen, hogy pusztán beszállítóként az F1-ben maradnak.
„Négy csapatnak szállítunk majd – köztük magunknak. Az ember lehet terhes, vagy nem terhes – félig terhes nem. Szóval vagy részt veszünk ezen a platformon, vagy nem.”
Amikor konkrétan arról kérdezték, maradnának-e motorszállítóként, ha a gyári csapatukkal kivonulnának a Forma-1-ből, Wolff így felelt: „Kétlem, hogy bárki is így döntene. De ha így is lenne, annak lennének következményei.”