Az energiaital-gyárosok még az Amerikai Nagydíj előtt fordultak a szövetséghez, mivel azt gyanították, a Ferrari az üzemanyag-áramlással való trükközésnek köszönhetően tett szert komoly motorelőnyre 2019-ben.
Az FIA aztán egy technikai direktíva keretében reagált, melyben leszögezte, minden autó üzemanyagtankjában kötelező elhelyezni egy, az FIA által meghatározott áramlásmérő szenzort, és minden motorban felhasznált üzemanyagnak keresztül kell folynia ezen a szenzoron.
A technikai direktíva emellett kiemelte, minden olyan eszköz, rendszer vagy procedúra tiltott, melynek célja és/vagy hatása, hogy növelje az átfolyás mértékét, vagy tárolja és újrahasznosítsa az üzemanyagot a mérési pont után.
Az austini versenyhétvégén aztán a Ferrari autóinak végsebessége már nem is volt olyan erős, mint a korábbi versenyeken, Mattia Binotto csapatfőnök viszont erre azt mondta, azért, mert eltérő módon egyensúlyoztak a végsebesség és a légellenállás tekintetében. A maranellóiak emellett leszögezték, nem csaltak eddig sem, az újonnan kiadott direktíva miatt pedig semmit sem kellett változtatniuk erőforrásokon.
ÖSSZEJÁTSZOTTAK A RIVÁLISOK
Dr. Helmut Marko, a Red Bull tanácsadója nemrég egy interjúban elárulta, a Mercedes által gyűjtött adatok segítették őket az FIA-nak kiküldött állásfoglalás ügyében.
„A Mercedes végzett kutatásokat ezen a területen, de nekünk volt bátorságunk ahhoz, hogy benyújtsunk egy hivatalos kérvényt az FIA-hoz” – mondta a szakember.
A riválisok egyébként még egyáltalán nem biztosak abban, hogy a Ferrari teljesítményét Austinban az FIA új technikai direktívája vetette vissza.
„Nem tudjuk különválasztani a kasztni légellenállását és a motorteljesítményt. Ha csak a sebességet nézzük, a Ferrari és a köztünk lévő különbség kisebb volt, mint a korábbi versenyeken” – mondta Toyoharu Tanabe, a Honda F1-es főnöke.
„Ez teljesen világos. De nem tudjuk, hogy ez csak a motor, vagy csak a kasztni miatt történt-e. A versenytempójuk nem volt olyan erős, mint a korábbi futamokon. Ez azt jelenti, hogy a csomag más volt, vagy nem volt olyan hatékony ezen a pályán. Nem tudom. De a különbség látszik a végsebességben.”
A Mercedes motorsport-igazgatója, Toto Wolff is megerősítette nemrég, a Ferrari a végsebesség tekintetében egyértelműen más képet festett Amerikában.
„A sebességgörbéjük másképp nézett ki, mint a legutóbbi versenyeken. Hogy ez a technikai direktívának, vagy másnak köszönhető-e, azt nyilvánvalóan nem tudom, hiszen nincs rálátásunk arra, amit a Ferrari csinál” – fogalmazott.
VETTEL OPTIMISTA
Hogy a Ferrari a szezon hátralévő két versenyhétvégéjén mennyire lesz versenyképes, arra hamarosan választ kapunk. Sebastian Vettel mindenesetre úgy érzi, a hétvégi Brazil Nagydíjnak otthont adó interlagosi pálya a maranellóiak vadászterülete lehet.
„Ez ismét egy olyan pálya, ami feküdt nekünk a múltban, és jól bánt velünk az elmúlt pár évben. Jó versenyünk volt és Kimi a dobogón állt tavaly, 2 éve pedig nyertünk Brazíliában. Szóval azt gondolom, eddig jó vadászterület volt számunkra, és remélhetőleg ezen a hétvégén is így lesz.”