A maranellóiak 2019-ben kimagasló motorteljesítményre képesek, mely természetesen a riválisok figyelmét is felkeltette. Az ellenfelek azt gyanítják, a Ferrari trükkös megoldásokat alkalmazva tud több erőt kisajtolni motorjából, az FIA azonban mindezidág semmi szabálytalant nem talált a Scuderia V6-osaiban.
Az Amerikai Nagydíj előtt a Red Bull kérvényét követően az FIA új technikai direktívát adott ki, melyben tisztázta az üzemanyag-átfolyásra vonatkozó szabályokat, a brazíliai hétvége előtt pedig a hűtőrendszerekben lévő folyadékok égéstérben való felhasználását tiltotta meg.
Az ellenfelek szerint ezen két területen trükközhet a Ferrari, és bár az elmúlt két versenyhétvégén a Scuderia teljesítménye romlott némileg, Mattia Binotto állítja, ez nem az FIA új iránymutatásai miatt történt.
„Nem, semmit sem változtattunk” – mondta az olasz szakember a Sky Sports F1 televíziónak nyilatkozva.
„Gondosan átolvastuk a technikai direktívát, hiszen naprakésznek kell lenni, bármi is áll benne. Fontos megérteni a dolgokat. De nem változtattunk a működésen, illetve azon, hogy hogyan használjuk a motorjainkat – ugyanazt csináljunk a szezon eleje óta.”
Binotto azt mondja, a Ferrari teljesítménye azért változott meg mostanában, mert nagyobb leszorítóerővel küldik pályára autóikat, ez pedig negatív hatással van az egyenesbéli sebességükre.
„Még mindig előnyben vagyunk az egyenesekben. De már a szezon eleje óta tudjuk, hogy hiányzik némi leszorítóerő, és az autónk talán gyorsabb az egyenesekben.”
„Már az F1 kezdetén jellemző volt, hogyha leveszünk a leszorítóerőből, növelni tudjuk a végsebességet – de ezzel a kanyarsebességünk csökken. És a mi autónk jelenleg nem olyan jó a kanyarokban, mint a többieké.”
„És ez az oka annak, hogy az olyan pályákon, ahol maximális leszorítóerőre van szükség – például Magyarországon, vagy Austinban, de akár Mexikóban – veszítünk némi tempót a kanyarokban.”
„Viszont az egyenesekben előnyben vagyunk, egyszerűen azért, mert – fogalmazzunk így – alacsony leszorítóerejű konfigurációt alkalmazunk.”
„Ami viszont Austint illeti, a többiekhez képest relatíve nagyobb leszorítóerőt alkalmaztunk ahhoz képest, amilyen különbséget általában kapni szoktunk. Emiatt pedig kisebb volt az előnyünk az egyenesekben – előnyben voltunk így is, de a kanyarokban is nyertünk.”