Ferrari: Először tartottuk a lépést a Red Bull-lal a kanyarokban - F1VILÁG.HU

Ferrari: Először tartottuk a lépést a Red Bull-lal a kanyarokban

HIRDETÉS
A Ferrari Forma-1-es csapatánál állítják, végsebesség-csökkenés a Brazil Nagydíjon annak volt köszönhető, hogy ismét eltérő leszorítóerő-konfigurációval gurultak pályára – ennek ékes bizonyítéka pedig nem más, minthogy idén először majdhogynem olyan tempóra voltak képesek a kanyarokban, mint a Red Bull autói.
GP BRASILE  F1/2019 -  DOMENICA 17/11/2019   
credit: @Scuderia Ferrari Press Office Sebastian Vettel Ferrari

A maranellóiak a nyári szünet után sorozatban hat rajtelsőséget szereztek, ám már Austinban sem villogtak túlzottan az olaszok, és a hétvégi Brazil Nagydíjon is lassabbak voltak az egyenesekben, mint a korábbi futamokon.

Miközben a riválisok gyanúja szerint a Ferrari a motorral trükközik, és a hanyatlásnak köze lehet a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) által kiadott technikai direktívákhoz, a maranellóiak csapatfőnöke, Mattia Binotto szerint teljesen másról van szó.

A szakember azt mondja, egy ideje már eltérő beállításokkal próbálkoznak, szeretnének ugyanis a kanyarokban is a riválisok nyomába érni.

„Kétségtelen, hogy a Red Bull és a Honda nagyon gyors volt. Gyorsak voltak a kör során, gyorsak voltak az egyenesekben is” – fogalmazott Binotto.

„Ki kell elemeznünk, de ha megnézzük a mi időmérőnket az övékéhez képest, akkor látható, hogy a tapadást igénylő körülményekben majdhogynem tartottuk velük a lépést. És nagyon szoros volt köztünk a végsebesség tekintetében is, a motorerőt tekintve. Azt gondolom, mindez az aerodinamikai konfigurációval való egyensúlyozás kérdése.”

„Ez volt az első alkalom talán, hogy ilyen közel kerültünk hozzájuk a kanyarokban, ez pedig jól mutatja, hogy a Ferrari eltérő beállítás-konfigurációk felé indult el, a kanyarteljesítményt előtérbe helyezve.”

Brazíliában végül egyik Ferrari sem ért célba, Sebastian Vettel és Charles Leclerc ugyanis egymással ütköztek, és végül kiestek a futamon.

Binotto elárulta, az Amerikai Nagydíjon pedig a gumikkal kapcsolatos gondjaik voltak, ezért voltak lassabbak.

„Brazília hasonló volt a mexikói helyzethez, illetve a korábbi versenyekhez. Hiányzott némi versenytempó – nem sok, de ez nyilván kell ahhoz, hogy elöl tudjunk maradni. Sebastian kényelmesen autózott a 3. helyen, legalább az egyik Mercedesnél és az egyik Red Bullnál gyorsabb volt.”

Hirdetés

„Charles pedig a 14. helyről indulva dobogóra állhatott volna, szóval a versenyünk rendben volt. Az austini futam rosszul sikerült számunkra. Hogy ott mi történt, az még nem világos számunkra. De az autó egyensúlya nem volt rendben, a versenyzők a futamon nehezen tudták energiával ellátni a gumikat, ezáltal felmelegíteni őket.”

„Szóval a beállításokkal, a gumikkal kapcsolatos a dolog. Hoztunk már intézkedéseket, de ezt az információ csapaton belül tartjuk, mivel ez egy specifikus dolog.”

Görgess tovább, a reklám után folytatjuk!

A legfrissebbek

Ferrari: Először tartottuk a lépést a Red Bull-lal a kanyarokban
Ezzel magyarázza Perez idei hatodik Q1-es kiesését
Norris: Már az első hat verseny után elbuktuk a bajnoki címet
Verstappen: Két versenyt eldobtunk a rossz hátsó szárny miatt
Colapinto 50 G-s ütközést szenvedett el, orvosok döntenek a rajtengedélyéről

Kövess minket a Facebookon is!

Kövess minket a Facebookon is!