A TD 39/19-es számú dokumentumot szerda reggel kapták meg a csapatok, miután a szövetség technikai szakemberei a Brazil Nagydíj után újabb ellenőrzésekbe kezdtek.
Ahogyan arról lapunk is beszámolt, három versenyautó üzemanyagrendszerét ebből a célból le is foglalták: úgy tudni, az egyik Ferrariét, a Ferrari egyik partnercsapatáét, illetve egy nem Ferrari-motorokat használó versenyautóét.
Az FIA azt követően kezdett el újabb technikai direktívákat kiadni a csapatoknak, hogy még az Amerikai Nagydíj előtt a Red Bull Racing hivatalos állásfoglalást kért az üzemanyag-átfolyással kapcsolatos trükközéseket megelőzve. Az osztrákok szerint ugyanis a Ferrari motorelőnye ennek is köszönhető, gyanújuk szerint ugyanis az olaszok az adatgyűjtés egy-egy inervalluma között képesek megnövelni a benzinátfolyás mértékét.
Egyes feltételezések szerint elektromágneses terek létrehozásával képesek megnövelni az üzemanyag áramlását – noha a szabályok szerint annak mértéke nem haladhatja meg a 100 kg/órát.
Az újonnan kiküldött technikai direktívában az FIA arra kötelezi a csapatokat, hogy egy második áramlásmérő szenzorral is felszereljék a versenyautóikat.