A monacói versenyző a 3. helyen ért célba a szezonzáró versenyen, ám már a futam rajtja előtt jelezte a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA), vizsgálatot indítanak a Ferrari ellen.
Ennek oka, hogy az FIA még a vasárnapi verseny rajtja előtt ellenőrizte a Leclerc autójában található üzemanyag-mennyiséget, a kapott értékek pedig jelentős eltérést mutattak ahhoz képest, mint amiről a Ferrari beszámolt a szövetségnek.
Az Abu Dhabi Nagydíj leintését követően a versenybírók meghallgatták a Ferrari képviselőjét, Laurent Mekiest, végül közleményben tudatták, Leclerc megtarthatja 3. helyét, az olasz istállót azonban 50 ezer eurós pénzbírsággal sújtották.
Mint kiderült, az FIA mérései, illetve a Ferrari által közölt adatok között 4,88 kg-nyi eltérés mutatkozott.
Az idei szezonban a szövetség szigorúbban ellenőrizte a csapatok üzemanyag-felhasználását. Az erről szóló technikai direktívát még februárban küldték ki a csapatoknak.
A dokumentumban leírták, hogy a csapatoknak legalább két órával a verseny előtt meg kell határozniuk azt az üzemanyag-mennyiséget, amennyit beletöltenek az autókba – belekalkulálva a rajtrácsra vezető köröket, a versenyköröket, és a futam utáni levezető kört.
Ezt a mennyiséget aztán a verseny előtt, legkésőbb 1 órával a bokszutca nyitását megelőzően az autókba kell tölteni, módosításra pedig nincs lehetőség.
Az FIA ezt követően bármikor ellenőrizheti az autókat a rajt előtt: ilyenkor lemérik azokat, majd megkérik az adott csapatot, hogy ürítsék ki a benzintankot. Az autót aztán ismét mérlegelik, kiszámolva így a tényleges üzemanyag-mennyiséget.
Ezután visszatöltik az üzemanyagot az autóba, és harmadszor is lemérik azt, ha pedig az előzetesen leadott értékekhez képest eltérést tapasztalnak, jelzik az esetet a versenybíróknak.