A Scuderiát végül 50 ezer eurós pénzbírsággal sújtották, miután kiderült, hogy 4,88 kilogrammnyi eltérés mutatkozott a csapat által meghatározott üzemanyag-mennyiség, illetve az FIA által mért mennyiség között Charles Leclerc versenyautójában.
Noha a múlt hétvégi szabálysértést sokan összekötötték azokkal a vádakkal, melyek szerint a Ferrari trükközik V6-os erőforrásával, Mattia Binotto elárulta, idén számos alkalommal ellenőrizte már őket az FIA.
„Nem ez volt az első alkalom. Idén legalább 10-szer ellenőriztek minket” – mondta a csapatfőnök.
„Szóval nem ez volt az első eset, és eddig mindig rendben volt, ezúttal viszont eltérést találtak.”
Binotto kifejtette, az üzemanyag mérésének folyamata jól ismert, a csapatok szempontjából pedig jól átlátható.
„Meghatározunk egy bizonyos mennyiségű üzemanyagot a verseny elején, amit aztán betöltünk az autóba” – magyarázta.
„Az FIA olykor ellenőrizheti ezt úgy, hogy egyszerűen leméri az autót, kiüríti a tankot, leméri újra, majd megnézi, hogy van-e eltérés.”
A vasárnapi versenyen egyébként Sebastian Vettelnek és Charles Leclercnek is olyan motormódokat kellett használnia, melyekkel üzemanyagot spóroltak, Binotto szerint azonban ennek semmi köze a történtekhez, egyszerűen csak féltek a motorok meghibásodásától.
„Austinban motorgondunk volt Charles esetében, és tudjuk, hogy a megtett kilométerek alapján már gondok lehetnek. És menedzselnünk kellett a gumikat is – legalábbis a kemény keveréket –, hogy potenciálisan lehetőség legyen egy egykiállásos taktikára, ami végül nem így alakult.”
„Szóval összességében azt gondoljuk, jól döntöttünk, hogy menedzseltük a motorokat, a gumikat, ezáltal pedig a versenyt.”