A testület szerdán, Párizsban ült össze idén utoljára, ezt követően pedig az FIA sajtóközleményt adott ki, melyben ismertette azokat a döntéseket, melyek a Forma-1-es világbajnoksággal kapcsolatosak.
A KOCKÁS ZÁSZLÓ
Ennek megfelelően a 2020-as idényben már ismét a kockás zászló meglengetése jelenti majd hivatalosan a verseny végét.
Az FIA még 2019-ben léptette érvénybe azt a szabályt, miszerint a futam hivatalos befejezését nem a kockás zászló meglengetésével tudatják a versenyzőkkel, hanem egy elektronikus jellel, ami megjelenik a pilóták kormányán. Ezt a döntést akkor azért hozták meg, mert a 2018-as Kanadai Nagydíjon Winnie Harlow szupermodell a tervezettnél 1 körrel korábban lengette meg a kockás zászlót.
Bár a zászlós jelzés megmaradt továbbra is, a versenyzők a kijelzőről is értesülhettek a futam leintéséről, és ez számított szentírásnak.
Az idei Japán Nagydíjon viszont megbukott a rendszer, az elektronikus jelzés ugyanis a tervezettnél egy körrel korábban érkezett a versenyzőkhöz – és végül nem 53, hanem 52 kör alapján hirdettek végeredményt.
Az FIA mostani bejelentésével viszont visszahozzák a kockás zászlót, mint a verseny hivatalos befejezését jelentő jelzést.
NINCS TAKARGATÁS
A WMSC emellett szabályba foglalta azt is, hogy a csapatok a téli teszteken nem takargathatják versenyautóikat, hogy a média és a rajongók könnyebb hozzáférést kaphassanak az eseményekhez.
EGYSÉGES BESZÁLLÍTÓK
A Motorsport Világtanács 2021-re vonatkozóan is hozott néhány döntést: a BBS lesz a sportág kizárólagos felnibeszállítója, míg a Magneti Marelli a benzinpumpát, a Bosch pedig a nagynyomású benzinpumpát biztosítja a sorozat résztvevőinek.