A maranellóiak nagyon optimistán vágtak neki a 2019-es szezonnak, SF90-es kódjelű versenyautója ugyanis remekül szerepelt az előszezoni teszteken, Barcelonában.
Bár a Mercedes a második teszthetet erős formában zárta, a Ferrarinak azt gondolták, a győzelemért harcolhatnak Melbourne-ben. Az évadnyitón azonban az ezüstnyilak a földbe döngölték a Ferrarit, ám az olaszok még ekkor sem jöttek rá, mekkora bajban vannak.
„Az első teszthéten kétségkívül gyorsak voltunk. Nagyon erősek voltunk” – mondta Mattia Binotto csapatfőnök.
„Az az igazság, hogy azt gondoltuk, összes ellenfelünkkel szemben egyértelműen előnyben vagyunk – azt hittük, többé-kevésbé fél másodperccel gyorsabbak voltunk a többi csapatnál az első héten.”
„Aztán a második teszthétre a Mercedes fejlesztésekkel érkezett. Ha megnézzük a második hét legjobb köridőit, amikor mindenki kipróbálta az autóját kevés üzemanyaggal, és elkezdte feljebb tekerni a motort, ugyanazt a kört futottuk, mint [Lewis] Hamilton.”
Binotto elárulta, Sebastian Vettel és Charles Leclerc a tesztek alatt végig azt mondták, hogy az autó hátulja nagyon jó tapadással rendelkezik, és az autó stabilitása a féktávokon is nagyon erős volt az újraaszfaltozott barcelonai pályán.
Ezek a területek azonban végül gyenge pontjai lettek a Ferrarinak az idény során – Vettel pedig különösen megszenvedte mindezt.
„A tesztek után is nagyon magabiztosak voltunk a teljesítményünket illetően. Ausztráliába érkezve nagyon bíztunk abban, hogy a győzelemért harcolhatunk. De amikor odaértünk, hidegzuhanyként érte az egész csapatot a hétvége… Rá kellett jönnünk, hogy a teljesítményünk nem elég jó.”
„Viszont megvoltak az okai annak, hogy nem tudtunk jó teljesítményt nyújtani, mert rossz döntéseket hoztunk a hűtéssel, illetve az erőforrásmenedzsmenttel kapcsolatban – volt pár dolog, amit akkor rosszul csináltunk. De összességében kétségkívül lassabbak voltunk a várakozásainkhoz képest.”
Bahreinben aztán Charles Leclerc rajtelsőséget szerzett, és kis híján megnyerte a futamot, Binotto pedig bízott abban, az ausztráliai gyengélkedés egyszeri „rémálom” volt. A Ferrarinak tehát időbe telt, mire felismerte, mekkora a baj.
„És mivel túl sok időbe telt, ezt nevezhetjük az elsődleges gyengeségünknek” – magyarázta a csapatfőnök, aki ezzel együtt méltatta csapatát.
„A csapatnál megfelelő volt a szellemiség. Még ha nem is zárkóztunk fel teljesen, főleg a kanyarokban, akkor is úgy gondolom, hogy a szezon második felében pozitívan kezeltük a felmerült problémáinkat.”
„Ezt pedig azt jelenti, hogy a csapat képes a fejlődésre, illetve arra, hogy megfelelő irányba haladjon. Ez az idei szezon pozitívuma.”