A szezon elején Binotto kijelentette, a négyszeres világbajnok Sebastian Vettel tapasztalata révén elsőbbséget élvez majd ifjú csapattársával, Charles Leclerckel szemben a kérdéses szituációkban.
Az évad során aztán egyre feszültebbé vált a légkör a Ferrari háza táján Leclerc versenyképessége miatt, mely a Brazil Nagydíjon egy ütközésben csúcsosodott ki.
„Higgyenek nekem, egy ilyen típusú értekezlet a szezon legelején zavarokkal teli volt, és nagyon nehéz volt kezelni” – mondta Binotto, amikor arról kérdezték, mennyire volt nehéz lefektetni az alapokat az idény elején.
„De mostanra kezdünk hozzászokni. A szezon végére már egyre kényelmesebbé vált a dolog, ami azt jelenti, hogy csapatként kezdtünk hozzászokni. A versenyen persze még így is tudunk hibázni, de nekem meggyőződésem, hogy a hibák a fejlődés folyamatának részei.”
Binotto azt mondja, az évad során sem volt egyszerű menedzselni a pilótákat, hiszen két nagyon versenyképes versenyzőről van szó.
„Kétségkívül nem volt könnyű gyakorlat, és mindenki lehet jobb benne. De azt gondolom, azóta teljesen más a helyzet, mióta először próbáltuk kezelni őket Ausztráliában.”
„Sokszor elhangzott, hogy hagynunk kellett volna őket versenyezni a legelső versenyen. De még mindig meg vagyunk győződve arról, hogy a legjobb módja a pontszerzésnek az idény végére, ha megpróbáljuk menedzselni őket.”
„És hisszük, hogyha optimalizáljuk a csapat pontjait, azzal optimalizálhatjuk a végkimenetelt a versenyzők szempontjából is. Szóval a legelső versenyen is próbáltuk kezelni őket.”
Binotto azt mondja, a brazíliai ütközés is hozzásegítheti őket ahhoz, hogy 2020-ban megerősödve guruljanak pályára.
„Azt gondolom, hogy erősebbek lehetünk jövőre. Most már vannak meetingek a versenyek előtt a különféle forgatókönyvekről. És fontos, hogy menedzseljük őket, mert mindketten nagyon jó versenyzők, és tisztelnünk kell őket azért, mert a versenyek előtt megvannak a saját céljaik. Ami nem az, hogy legyőzzék a csapattársukat, hanem, hogy elsőként intse le őket a kockás zászló.”