Az osztrák istálló 2019-ben már a Honda erőforrásait használta a Forma-1-ben, miután a gyötrelmes évek után szakított addigi partnerével, a Renault-val.
A Honda pedig idén folyamatos fejlődést produkált, és sikerült megközelítenie a Mercedest és a Ferrarit.
Christian Horner csapatfőnök azt mondja, igazán örömteli számukra az, hogy a Honda tartotta a szavát, és minden egyes motorspecifikációval gyorsulni tudtak.
„Nyilván rendkívül sok táblázatot láttunk az elmúlt években Viry-ből [a Renault motorközpontjából], de soha nem sikerült elérnünk azt a potenciált, ami ezekben állt” – mondta a szakember.
„Ez volt az első év, hogy amit ígértek nekünk, azt meg is tartották. Ez egy eltérő környezet, egy eltérő partnerség. Ez egy igazi partnerkapcsolat, és látható, hogy mit is jelent a Hondának, amikor eredményesek, amikor pole pozíciót szereznek, vagy győznek – az érzelmek, a büszkeség, az elégedettség.”
„Szóval szerintem ez egy nagyon-nagyon más partnerség ahhoz képest, ami a Renault-val volt a V6-os hibrid érában.”
A Red Bull versenyzője, Max Verstappen legjobb F1-es idényén van túl: a holland a 3. helyen zárta az összetett pontversenyt 3 győzelemmel.
„Idén 3 pole pozíciót értünk el a pályán [ebből egyiket elveszítette Verstappen rajtbüntetés miatt], és 3 versenyt nyertünk” – magyarázta Horner.
„Győzhettünk volna Monacóban is, és nyernünk kellett volna Mexikóban. Austinban szintén gyorsak voltunk. Nagyon jó versenyautónk volt sok pályán idén. És az a fejlődés, amit a Honda elért a motorjával… Minden új motor, amit bevetettek az üzemanyag-partnerünkkel együtt… Az egész harmóniában működött.”
A Honda és a Red Bull a kiváló szezon után végül nem is habozott: a felek 2021 végéig meghosszabbították együttműködésüket.
„Ez egy igazi partnerkapcsolat. És ugyanazok a céljaik, mint nekünk. Ennek pedig látjuk az előnyeit. Most pedig meglátjuk majd, milyenek lesznek a szabályok 2022-től. De az idei év után, a fejlődést látva természetes volt, hogy szerződést hosszabbítunk.”