A német versenyző tavaly sokat küszködött az olasz istálló versenygépével, főleg az évad első felében, amikor is az SF90-es kódjelet viselő versenyautó meglehetősen kevés leszorítóerővel rendelkezett a rivális versenygépekhez képest.
A Ferrari a tavalyi autó fejlesztése során főképp a bivalyerős V6-os motorra, illetve a végsebességre helyezte a hangsúlyt, ennek hátulütője pedig az volt, hogy megfelelő leszorítóerő hiányában versenyzőik sokat veszítettek a kanyarokban.
A Scuderiának a szezon második felére sikerült javítani ezen a téren, Mattia Binotto csapatfőnök pedig nemrég arról beszélt, mindent megtesznek azért, hogy idén nemcsak az egyenesekben, hanem a kanyarokban is erősebbek legyenek riválisaiknál.
„Azt hiszem, Seb többet küszködött Charles-nál azzal, hogy alkalmazkodjon az autónkhoz a szezon elején, amikor stabilitással kapcsolatos gondjaink voltak a féktávokon” – mondta Binotto.
„De úgy hiszem, hogy miután komoly nyomás nehezedett rá csapattársa részéről, Sebastian az évad második felében képes volt reagálni, vélhetően az autó is jobban illeszkedett vezetési stílusához.”
„Vettel nagyon elemző módon volt képes reagálni, ahogy mindig is: figyelte a beállításokat, az adatokat, elemezte a különbségeket, és összességében kiválóan reagált az idény második felében.”
„Sebastian kétségkívül egy olyan versenyző, aki a projektünk középpontjában áll, hiszen ő még mindig egy nagyon tapasztalt versenyző, aki sok éve van már a Ferrarinál. Jól ismeri a csapatot, jól ismeri a mérnökeinket. Éppen ezért a visszajelzései az autó fejlesztése tekintetében is nagyon fontosak.”
A 2020-as szezon első versenyei nagyon fontosak lesznek a Ferrari és Vettel számára: a négyszeres világbajnok szerződése az idény végén lejár, miközben csapattársa, Charles Leclerc nemrég 2024 végéig hosszabbított.
„Ha a versenytempóját nézzük, az nagyon jó volt Charles-éhoz képest. Szóval Sebastian egy olyan versenyző, aki gyors tud lenni az időmérőn, és tudja, hogyan legyen gyors a versenyen.”
A Ferrari egyébként február 11-én mutatja be a nagyközönségnek 2020-as Forma-1-es autóját: az új versenygép V6-os erőforrását szinte teljesen áttervezték, emellett pedig a leszorítóerő növelésére is nagy hangsúlyt fektetnek Maranellóban.
Az olaszok azt szeretnék, ha kedvezőbb működési tartományban tudnák használni a Pirelli abroncsait, teljesítményük pedig ne ingadozzon olyan jelentős mértékben versenypályáról versenypályára.