2021-től jelentősen megváltoznak a Forma-1 szabályai, ez pedig természetesen lehetőséget kínálhat egyes csapatoknak arra, hogy előrelépjenek a rangsorban.
A McLaren utoljára 2008-ban szerzett egyéni világbajnoki címet Lewis Hamilton révén, az elmúlt években pedig kifejezetten küszködött, és a Hondával való partnerség idején a sereghajtók közé számított.
A brit istálló jelenleg a Renault V6-os erőforrásait használja az F1-ben, 2021-től azonban Mercedes-motorokra vált, így ugyanazt az aggregátot használhatja majd, mint az elmúlt hat évben világbajnoki címeket halmozó gyári csapat.
Andreas Seidl, a McLaren csapatfőnöke szerint a jelentős szabályváltozások ellenére és a Mercedes, a Ferrari és a Red Bull lesz az élen, ugyanakkor úgy érzi, nem zárható ki, hogy az ő csapata is jelentősen felfejlődik.
„Ami a rövid távot illeti, a célom egyértelműen az, hogy a 2020-as autóval megtegyük a következő lépést, ugyanakkor viszont reálisan kell látnunk a helyzetünket” – fogalmazott a szakember.
„Számomra nagyon jó lépésnek számítana az, hogy előre tudnánk ugrani valahova a mostani helyzetünk, illetve a három topcsapat közé a köridőket tekintve – ez nagy eredmény lenne. Ugyanakkor kemény munkára lesz szükség, mert a három topcsapat is folyamatosan dolgozik majd autóin.”
Seidl hozzátette: „A mostani Forma-1-es éra három élcsapata nem azért tart ott, ahol, mert nagyobb büdzsével rendelkezik. Egyszerűen jobb munkát végeznek. Ez pedig azt jelenti, hogy 2021-ben előnyből indulnak.”
„És a költségvetési plafon is csak 2021-től lép életbe, szóval muszáj reálisan látni a helyzetet: 2021-től is ők lesznek az élen. Viszont – ahogy láthattuk is a múltban – egyáltalán nem lehetetlen a küldetés.”
„De fontos, hogy realisták maradjunk, és persze türelmesek, miközben ambiciózus célokat tűzünk ki. Viszont be kell vallanunk azt, hogy időbe telik, mire minden a helyére kerül.”
„Nem volt ez másképp a Mercedes vagy a Red Bull számára sem, amikor elkezdték. A legfontosabb dolog, hogy világos célok legyenek, egy világos terv, hogy miképp is akarunk támadni a jövőben, hogyan akarunk felépíteni mindent lépésről lépésre. Aztán pedig csak rajtunk múlik, hogy megvalósítjuk-e csapatként.”
A McLaren 2019-ben a 4. helyen zárta a konstruktőri pontversenyt, ez volt a csapat legjobb eredménye 2012 óta, amikor is a 3. helyen végeztek a bajnokságban.