Az olasz gumigyártó a tavalyi szezon során sokat dolgozott 2020-as abroncsain, a csapatok azonban végül egyhangúlag úgy döntöttek, hogy ezek helyett inkább maradnának a 2019-es gumiknál az új idényben is.
Noha a Forma-1 technikai szabályai 2020-ra nem változtak jelentősen, az autók várhatóan gyorsulnak majd, a csapatok ugyanis folyamatosan finomítanak a tervezésükön.
Emiatt pedig a Pirelli kénytelen lesz emelni a guminyomáson is, hogy kiegyensúlyozza a nagyobb energiaszinteket. Mario Isola szerint ez az egyetlen eszköz, ami a kezükben van az új szezonra.
„A következetes technikai szabályok közepette – mivel a technikai regulák az idei évre nem változnak tavalyhoz képest – a fejlesztési ráta körönként nagyjából 1-1,5 másodperc” – mondta a Pirelli F1-es főnöke.
„Egy idényben ennyi a fejlődés a köridőben. Szóval arra számítok, hogy 2020-ban újabb lépést teszünk. Ez pedig több leszorítóerőt jelent, ami pedig több energiát. Ha pedig valamit meg tudunk jósolni, az talán a több túlmelegedés.”
„Ez pedig azért lesz, mert a gumikra több energia hat majd.”
Isola hozzátette, ennek lesznek előnyei is, hiszen a csapatok kevésbé küszködnek majd az abroncsok felmelegítésével.
„Ha emlékeznek, a 2019-es szezon elején néhány csapat a gumik felmelegítésére panaszkodott, és alkalmanként bizony nehéz is volt felmelegíteni őket. Idén ez nem lesz probléma. Ismerik már a gumikat, szóval tavalyhoz képest az előny az, hogy már tudják, hogyan használják ezt a terméket.”
„Úgyhogy idén nem lesz tanulási görbe a gumikkal kapcsolatban.”