A száguldó cirkusz 2021-től érvényes technikai szabályait tavaly októberben hozták nyilvánosságra, és egyúttal eldőlt az is, hogy a jelenlegi V6-os erőforrásokat 2024-ig, vagy 2025-ig használják még a Forma-1-ben.
A háttérben azonban a királykategória mérnökei a Nemzetközi Automobil Szövetséggel (FIA) együttműködve azon fáradoznak, hogy kidolgozzák, milyen motorokat is használjanak majd az F1-ben a távolabbi jövőben.
A Forma-1 technikai igazgatója, Pat Symonds szerint a kétütemű motorokkal kapcsolatban felmerült régi problémák már nem relevánsak, ráadásul a hatékonyság, illetve a hanghatások szempontjából előrelépés lenne a száguldó cirkusz számára.
„Meg kell vizsgálnunk azt, hogy milyenek lesznek az erőforrásaink a jövőben” – mondta Symonds.
„Az F1-ben jelenleg ezzel foglalkozunk. Én nagyon szeretném, ha kétütemű motorjaink lennének. Sokkal hatékonyabbak, nagyszerű a hangjuk a kipufogókból, és a régi kétüteműekkel kapcsolatban felmerült sok probléma ma már nem releváns.”
„A boxermotor kezd újra népszerűvé válni, és az utcai autókban is már 50 százalékos hatékonyságra képes. A közvetlen befecskendezésnek, a nyomástöltésnek, illetve az új gyújtásrendszereknek köszönhetően az új kétütemű motorok nagyon hatékonyak és nagyon környezetbarátak. Szóval úgy gondolom, van jövőjük.”
Symonds úgy véli, sokáig maradnak még a belső égésű motorok a e-mobilitás előretörése ellenére.
„Szerintem nagyon valószínű, hogy maradnak a belső égésű motorok, de talán hidrogén hajtja majd őket. Úgy gondolom, hosszú jövő áll még a belső égésű motorok előtt, és szerintem tovább maradnak, mint azt a politikusok gondolják, akik mindenben az elektromos autókat látják. Nincs az elektromos járművekkel semmi baj, de megvannak az okai annak, hogy miért nem jelentenek megoldást mindenkinek.”