A Mercedes a 2019-es felkészülési időszakban gyakorlatilag a fél világgal elhitette, új versenyautója nem a várakozásoknak megfelelően teljesít – a második barcelonai teszthéten aztán gyakorlatilag egy teljesen különböző autót vitt pályára, mellyel mondhatni simán megnyerte a világbajnokságot.
Nemrég John Owen, a Mercedes főtervezője arról beszélt, nagyon meglepte őket az, hogy ezzel a stratégiával átejtették a riválisokat – különösen a Ferrari.
„Azzal az autóval, amit elvittünk az első tesztre, soha nem is akartunk versenyezni – akkor sem, amikor elkezdtük a gyártását. Minden, amiről úgy tűnt, hogy hátrányban vagyunk, vagy próbálunk reagálni, egyáltalán nem volt igaz” – mondta a szakember.
„Soha nem terveztük, hogy versenyzünk ezzel az autóval, és egy kicsit meglepődtünk azon, hogy néhány csapat – főleg az egyik – abba a hitbe a ringatta magát, hogy nem vagyunk olyan jók. Meglepett a dolog, mert egy kicsit naivnak tűnt annak tudatában, hogy nem ezzel az autóval terveztünk versenyekre menni.”
Most úgy hírlik, a Ferrari hasonló stratégiát választ a téli tesztekre: az olaszok február 11-én mutatja be 2020-as versenyautóját, a prezentációt Reggio Emiliában tartják a Romolo Valli városi színházban. Az autót aztán rögtön Barcelonába utaztatják, február 19-21. között tartják ugyanis az első előszezoni tesztet.
A második háromnapos gyakorlásra február 27-29. között kerül sor a katalán fővárosban, itt azonban egy szinte teljesen új, komoly fejlesztésekkel felvértezett versenygép gurul majd pályára a maranellóiak részéről, melyet aztán magukkal visznek az évadnyitóra, Melbourne-be.
Ennek megfelelően az első teszthéten a Ferrari főleg a megbízhatóságra fókuszál majd, illetve arra, hogy az új versenyautóval sikerült-e orvosolni azokat a – főleg gumikezelési – problémákat, melyet 2019-ben hátráltatták őket.
Az új versenygép teljesítményét azonban csak február végén, a második teszten kezdik el kiértékelni, ekkor debütál majd a Ferrari új aerodinamikai csomagja.
A Ferrari egyébként a 2020-as idényre jelentősen áttervezi V6-os erőforrását, autóját pedig úgy próbálja átalakítani, hogy az ne csak az egyenesekben, hanem a kanyarokban is ütőképes legyen: magyarán próbálja megnövelni a versenygép leszorítóerejét.
A Ferrari február 11-i autóbemutatóját az F1VILÁG.HU élőben közvetíti, a prezentációt követően pedig természetesen részletes beszámolóval, fotókkal és szokásos riportfilmünkkel jelentkezünk.