A Ferrari február 11-én rántja le a leplet vadonatúj autójáról, mellyel a maranellóiak nem titkoltan a világbajnoki cím megszerzését tűzték ki célul azok után, hogy tavaly újra alulmaradtak a Mercedesszel szemben.
A motorerőt tekintve a Ferrari kiemelkedett a mezőnyből, az egyenesekben pedig szinte verhetetlen volt, a 2019-es modell aerodinamikai hatékonysága azonban hagyott kívánnivalót maga után. A mérnökök ezen próbálnak változtatni 2020-ra, ám egyelőre úgy hírlik, nem megy olyan könnyen a dolog.
Múlt héten a kiváló maranellói kapcsolatokkal rendelkező olasz újságíró, Leo Turrini adott hírt arról, vészjósló hangok érkeztek a Ferrari háza tájáról, most pedig a német Auto Bild Motorsport írja azt, megbízható forrásai szerint a mérnökök egyelőre nem elégedettek a szélcsatornában látottakkal.
A lap szerint a kapott értékek rosszabbak a vártnál, az új Ferrarinak pedig komoly aerodinamikai gondjai lehetnek, amit momentán sem a szimulátorspecialisták, sem a szélcsatornában dolgozó mérnökök nem tudnak orvosolni.
A hírek szerint nem kizárt, hogy a Ferrari a Red Bull Racing aerodinamikai koncepcióját igyekezett másolni, és egy rövidebb tengelytávú, meredekebb padlószögű autóval próbál előrukkolni.
„A meredekebb padlószög a jelenlegi autók tekintetében néhány területen előnyökkel jár. De ha csak egy apró dolgot is elrontasz, akkor láncreakció indul el az első szárnytól kezdve, és egy olyan problémával találod szembe magad, amit nem könnyű megoldani” – mondta a Jordan F1-es csapatának egykori főtervezője, Gary Anderson.
A Ferrari egyébként jelenleg is gőzerővel dolgozik vadonatúj szimulátorán, ám úgy tudni, az leghamarabb csak tavasszal állhat szolgálatba, és beletelhet némi időbe, amíg megfelelően kalibrálják.
A maranellóiak ráadásul a motor tekintetében sem lehetnek teljesen nyugodtak: bár a 2019-es idény nagy részében kimagasló motorerővel rendelkeztek, a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) a riválisok kérésére új technikai direktívák kiadásával igyekezett megelőzni azt, hogy bárki is kihasználja a szabályokban rejlő kiskapukat. Bár a Ferrarinál tagadják, az ellenfelek szerint nem kizárt, hogy ez is hozzájárult ahhoz, hogy az évad utolsó versenyein már nem voltak olyan nagy fölényben az egyenesekben.
A Ferrari egyébként a 2020-as évre szinte teljesen áttervezi V6-os erőforrását, az eddig használt architektúrával ugyanis a mérnökök szerint már nem tudnak további előrelépéseket tenni a teljesítményt tekintve.
Az előszezoni tesztek február 19-én kezdődnek Barcelonában, a Ferrari új autójáról pedig február 11-én hull le a lepel: a prezentációt az olaszok Reggio Emiliában tartják a Romolo Valli városi színházban.
A Forma-1-es autóbemutatókról további részleteket IDE kattintva olvashatsz.