A Mercedes még mindig nem írta alá az új Concorde-egyezményt, mely 2021-től lép életbe az F1-ben, bár a legutóbbi hírek arról szóltak, a német istálló a következő években is a száguldó cirkuszban maradhat Toto Wolff vezetésével.
A RaceFans és az Autocar viszont nemrég arról számolt be, a Mercedes F1-es szereplése továbbra is kérdéses: a Daimler igazgatósága állítólag február 12-én ül össze, ekkor döntenek majd arról, hogy folytatják-e a királykategóriában 2021-től, vagy sem.
Bár a Mercedes az elmúlt években sikert sikerre halmozott – sorozatban hat egyéni és hat konstruktőri világbajnoki címet nyert –, vannak arra utaló jelek, hogy a németek esetleg a kivonulás mellett döntenek. A Mercedes anyavállalatára, a Daimlerre ugyanis meglehetősen nagy nyomás nehezedik, hiszen fontos lenne számára a költségmegtakarítás azok után, hogy tavaly több milliárd fontnyi bevételcsökkenést produkált a vállalat.
Toto Wolff még decemberben arról beszélt, fontos volna a jövőben, hogy a Mercedes F1-es csapata az anyacégtől még függetlenebbül tudjon működni.
„Én vagyok az, aki a motorsport-tevékenységért felel. De én vagyok az első, aki elismeri azt is, hogy az autóipar változik, és minden tevékenységet meg kell vizsgálni. A Forma-1 és a motorsport általánosságban véve olyan tevékenység, mely szerves része a mi DNS-ünknek. Az első Mercedes is egy versenyautó volt.”
„Úgy gondolom, hatékonyabbnak kell lennünk. Egy szolid üzleti tervvel kell előállnunk. Csökkentenünk kell a Daimler hozzájárulását a mi tevékenységünkhöz, ha pedig sikerül ezt elérni, akkor hosszú távra a Forma-1-ben leszünk.”
„Az F1-es szereplés a befektetések egyik legjobb megtérülését jelenti a Daimler-csoporton belül”.
„Több mint 1 milliárdos nyereséget generálunk. És alapvetően mégis csak egy brandről beszélünk. Amit csinálunk, az nagyszerű szórakoztatás, ugyanakkor technológia is. Itt vannak a leghatékonyabb hibrid motorok, a brandnek pedig remek sportimázst kölcsönöz a szereplésünk. Amióta elkezdtük sikeres szereplésünket 2014 óta, azóta kivesszünk a részünket abban, hogy másfajta imázst alakítunk ki a Mercedes számára.”
„Természetesen a közúti autók, a stílus és a technológia a leglényegesebb részek, de azt gondolom, az, hogy mi Forma-1-es versenyeket nyerünk, mi is hozzátesszük a magunkét ahhoz, hogy másképp tekintsenek erre a brandre. Ezért vannak itt az igazgatóság emberei is: mert amit csinálunk, az egy pozitív gyakorlat, amiből a Daimler valójában profitál.”
Ha a Mercedes végül úgy dönt, kivonja gyári csapatát a Forma-1-ből, motorszállítóként még marad a sportágban: 2021 utánra a gyártónak érvényes szerződése van a McLarennel és a Williamsszel is, és a Racing Point alakulatával is folytatódhat az együttműködés.
Sőt, nemrég olyan hírek kaptak szárnyra, melyek szerint a Mercedes F1-es csapatát irányító Toto Wolff a Racing Point tulajdonosával, Lawrence Stroll-lal közösen felvásárolhatja a német istállót, és Aston Martin néven szerepeltetheti 2021-től.
Az Aston Martin egyelőre nem kívánt reagálni az értesülésekre, a Mercedes pedig nem reagált az ezzel kapcsolatos megkeresésekre.