A Ferrarit másolta idei autójával a Haas - F1VILÁG.HU

A Ferrarit másolta idei autójával a Haas

HIRDETÉS
Nagy meglepetésre csütörtökön megmutatta 2020-as Forma-1-es versenyautóját a nagyközönségnek a Haas csapata – az amerikai istálló nemcsak az idei modell fényezéséről „rántotta le a leplet”, hanem bizony néhány technikai részletet is felfedett.
Haas VF-20

A Forma-1 legfiatalabb csapata tavaly nem zárt jó évet: a 2018-as konstruktőri 5. hely után csak a 9. helyen zárta a bajnokságot, így a téli időszakban természetesen nagy hangsúlyt fektettek arra, hogy kijavítsák az autó azon hiányosságait, melyek az elmúlt idény során oly sok problémát okoztak a versenyzőknek, Romain Grosjeannak és Kevin Magnussennek.

A csütörtökön bemutatott új autón nyilvánvalóan az új fényezés az, ami igazán szembeötlő: a Haas tavaly meglehetősen viharos körülmények között szakított névadó szponzorával, a Rich Energyvel, így a csapat idén visszatér a korábbi fehér-fekete-piros színkombinációhoz.

A VF-20-as kódjelet viselő modell már a renderelt képen is megmutatta néhány újdonságát, és jól látható, hogy a Haas aerodinamikai szakemberei igyekeztek egy igazán kifinomult versenyautót megalkotni. Erről árulkodik a tükrök kialakítása is: a tartórudak is megváltoztak tavalyhoz képest, akárcsak a „ház” kialakítása. Mindennek komoly szerepe van a légáramlatok megfelelő irányításában.

Persze az új tükrök csak egy részét képezik a 2020-as aerodinamikai csomagnak: szemmel láthatóan újratervezték a versenyautó első szárnyát, mely alapvető hatással van a versenyautó viselkedésére, hiszen az az elem az, mely elsőként találkozik az érkező légáramlatokkal. A ma bemutatott megoldást egyébként 2019-ben már tesztelte az istálló a szezon utolsó versenyhétvégéin. A szárny kialakítása nagyban emlékeztet a Ferrari tavalyi megoldására, erről árulkodik az is, hogy a Haas aerodinamikusai az orr alatt elhelyezett szárnyacskát is ellesték olasz kollégáiktól, bár a fekete szín miatt ez nem olyan feltűnő a VF-20-ason.

A mérnökök sokat dolgoztak a „bargeboardokon” is. A felülnézeti fotón a terelőlemezek sokkal szélesebbnek tűnnek, mint korábban, és az autó oldalsó légbeömlői is a Ferrarira megoldására emlékeztetnek.

A Haas egyébként szoros partnerséget ápol a Ferrarival, a maranellóiaktól pedig úgy tűnik, ellesték a versenyautó hátsó fertályát is: a padlólemez lépcsőzetes, és függőleges uszonyokkal rendelkezik a hátsó kerekek előtt.

A Haas VF-20-as modellje állítólag lényesen nagyobb leszorítóerővel rendelkezik, mint a tavalyi versenygép. Az elmúlt évben a leszorítóerő hiánya miatt sokat küszködtek a versenyzők, hiszen nem tudták megfelelő hőmérsékleti tartományban tartani a Pirelli abroncsait. A Haas mérnökei ezen mindenképpen változtatni szerettek volna a télen.

Günther Steiner csapatfőnök abban bízik, az új autó a várakozásoknak megfelelően teljesít majd a teszteken – na és persze a szezon során.

„Mindig nagyon izgalmas látni egy új Forma-1-es autó fejlesztését, és kétségkívül a VF-20-asnak teljesítenie kell azokon a területeken, amelyeken a korábbi autónak nem sikerült” – mondta a szakember.

Hirdetés

„Mivel a szabályok stabilak maradnak, lehetőségünk volt jobban kiismerni az autót, és megoldásokkal állhattunk elő a VF-20-as tervezése során. A tavalyi év kétségkívül visszaesés volt, de tanulunk ezekből a helyzetekből. A csapatnál mindenki magába nézett, és megértettük, miben lehetnénk jobbak.”

„Izgatottan várom már, hogy pályára guruljon az új autó. A teszteken sok mindent szeretnénk elérni, de a sok kilométert, a megbízhatóságot és a sebességet is szívesen látjuk.”

Az amerikai istálló 2016-ban debütált a Forma-1-ben, első két évében pedig a konstruktőri 8. helyen zárt. A csapat eddigi legjobb szezonját 2018-ban futotta, amikor 5. lett a bajnokságban, tavaly pedig a kiábrándító 9. helyen zártak.

A Haas 2020-ban is változatlan felállással, a Romain Grosjean – Kevin Magnussen kettőssel vág neki az F1-es bajnokságnak.

A Haas F1-es csapatának eddigi eredményei

Görgess tovább, a reklám után folytatjuk!

A legfrissebbek

A Ferrarit másolta idei autójával a Haas
Hamilton: Nem végeztem jól a dolgom, a pole-ban kellene lennem
Wolff: Idő kérdése, és Bottas aláír a Mercedesszel
Leclerc utolsó köre „rémálommal” ért fel, de nem elégszik meg a dobogóval Vegasban
Ezzel magyarázza Perez idei hatodik Q1-es kiesését

Kövess minket a Facebookon is!

Kövess minket a Facebookon is!