A belső kamerás felvételek alapján jól látható volt, ahogy Lewis Hamilton versenyautójának kormányát előre és hátra mozgatva változtat az első kerekek állásszögén.
A versenyző az egyenesekben hátrébb húzta a kormányt, ezáltal az első kerekek jobban összetartottak, a kanyarok előtt pedig újra normál állásba kerültek a kormány előretolásával.
A Racing Point technikai igazgatója, Andrew Green nemrég nyilatkozott is a Mercedes megoldásával kapcsolatban – az első kérdés persze az volt hozzá, vajon legális-e egy ilyen megoldás használata.
„Amennyire a videó alapján látjuk, ez az eszköz része a kormányműnek. A szabályzat pedig azt mondja ki, hogy a versenyző csak a kormányzással változtathatja az első kerekek pozícióját. Hogy pontosan hogyan és hol, az nincs meghatározva” – mondta a szakember.
A feltételezés szerint a trükkös megoldással a Mercedes a gumik hőmérsékletét tudja jobban szabályozni, az egyenesekben pedig meg tudja akadályozni azt, hogy az első abroncsok túlságosan lehűljenek.
Az persze nyilvánvaló, hogy amennyiben valóban ez a trükk célja, azt nem lehet folyamatosan használni, hiszen az a gumik gyors elhasználódásához vezetne.
Egy magát megnevezni nem kívánó mérnök az Auto Motor und Sportnak azt mondta, egy ilyen technológia rendkívül sok koordinációs munkát igényel.
„A szög változtatását újra is újra alkalmazni kell a pályától és a gumitípustól függően.”
Ha a megoldás beválik, a Mercedes komoly előnybe kerülhet azért is, mert az eszközt nem könnyű lemásolni: még egy komoly forrásokkal rendelkező nagycsapatnak is fél évébe telhet. A kérdés pedig az, valóban megér ennyi időt és energiát a rendszer, tudván, hogy az FIA akár be is tilthatja azt a következő idényre?