Mint ahogy produktív napot zárt a mezőny nagy része, hiszen szerdához hasonlóan ezúttal is rengeteget köröztek a csapatok a 4,6 km hosszú barcelonai versenypályán.
A nap nagy részében a Racing Point versenyzője, Sergio Perez állt az élen a csapat új, RP20-as kódjelű versenyautójával, mely számos elemében jelentős mértékben hasonlít a Mercedes tavalyi, világverő autójára.
A mexikói versenyző azonban végül mégsem tudta az élen zárni a tesztnapot, hiszen Räikkönen 20 perccel a leintés előtt megfutotta a legjobb időt: a finn 1 perc 17,091 másodperces idővel ért körbe, igaz, nem sokkal később autója megállt a pályán. Úgy tudjuk, autóját azért parkolta le, mert egyszerűen kifogyott az üzemanyag – a csapat tehát szándékosan feszegette a határokat ebben a tekintetben. Hihetetlen módon ez volt az idei tesztsorozat első piros zászlós megszakítása – egészen eddig rendkívül megbízhatóan köröztek a 2020-as versenyautók.
A 3. pozícióban a Renault versenyzője, Daniel Ricciardo zárt. Az ausztrál ezúttal is megosztotta a munkát csapattársával, Esteban Oconnal. A két versenyző összesen 93 körig jutott, a délelőtt köröző Ocon a 12. helyen fejezte be a napot.
A Red Bull RB16-os versenyautójával ma Alexander Albon kezdett el dolgozni: a fiatal pilóta eredményes napot zárt, hiszen 134 kört tett meg, és 8 tizedes hátránnyal a 4. helyen zárt, megelőzve az AlphaTauri versenyzőjét, Pierre Gaslyt, aki Daniil Kvyattól vette át a stafétát – pontosabban az AT01-es versenygépet.
Tegnap még betegeskedett, ma azonban munkához láthatott Sebastian Vettel: délelőtt még Charles Leclerc rótta a köröket a Ferrarival, délután viszont már a négyszeres világbajnok kezdte el az SF1000-es kódjelű versenygép tesztelését. A német versenyzőt édesapja, Norbert is elkísérte Barcelonába, és a garázsból figyelte az eseményeket. A Ferrari két versenyzője összesen 122 körig jutott csütörtökön. Vettel a 6., Leclerc a 8. legjobb idővel zárta a napot, kettejük közé George Russell férkőzött be a Williamsszel.
FÓKUSZBAN A MERCEDES AUTÓJA
A Mercedesnél szerdához hasonlóan csütörtökön is dolgozott mindkét pilóta: délelőtt Lewis Hamilton terelgette a W11-est, mely kétségkívül a figyelem középpontjába került trükkös rendszerével. A német csapat által csak DAS-nek nevezett megoldással a versenyzők a kormány előre-hátra mozgatásával tudják módosítani az első kerekek összetartását, ezzel feltehetően a gumikat tudják optimális hőmérsékleten tartani.
James Allison technikai igazgató szerint az eszköz teljesen legális, hiszen a fejlesztése során folyamatosan kikérték a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) véleményét.
Hamilton végül a 9. helyen zárta a napot, Bottas pedig utolsó lett: a finn 77 körig jutott délután, a csapat ugyanis az utolsó órában nem tudott körözni egy elektronikai probléma miatt.
A McLaren autójával Lando Norris körözött ma: a brit tehetség szorgalmas volt, hiszen 137 körig jutott a katalán ringen. Legjobb ideje 1,4 másodperccel maradt el Räikkönenétől.
A tesztnap további részleteivel külön cikkekben jelentkezünk majd a csapatok beszámolói alapján. A mezőny tagjai pénteken tovább folytatják a tesztelést Barcelonában.
A 2. tesztnap végeredménye:
A leggyorsabb körök során használt gumikeverékek: