Születési év | 1989. július 1.
Születési hely | Perth (AUS)
Nemzetiség | ausztrál
Lakhely | Milton Keynes (GB)
Magasság | 178 cm
Súly | 66 kg
Családi állapot | nőtlen
Hobbi | tenisz, motokrossz
Weboldal | http://www.danielricciardo.com
2018 | A 2018-as idény döcögősen indult az ausztrál számára, a Kínai Nagydíjon azonban összejött a győzelem, és úgy tűnt, a Red Bull a szezon során versenyben lehet a Mercedesszel és a Ferrarival szemben. Ricciardót azonban később sorozatos műszaki hibák hátráltatták, és bár Monacóban még egy versenyt nyerni tudott, jelentős ponthátrányba került. Az ausztrál versenyző nyáron nagy meglepetésre bejelentette, a szezon végén elhagyja a Red Bullt, 2019-ben pedig már a Renault színeiben folytatja az F1-es versenyzést. A szezont végül csak a 6. helyen zárta. |
2017 | Bár a Red Bull kétségkívül ütőképes autót épített a 2017-es idényre, a Renault erőforrásai nem tudták tartani a lépést a Mercedes és a Ferrari V6-osaival. Ricciardo az Azeri Nagydíjon mindazonáltal nyerni tudott, a bajnokságot azonban csak az 5. helyen zárta. |
2016 | A 2016-os idény során a Renault erőforrásai is jócskán feljavultak, Ricciardóra azonban komoly kihívás várt, hiszen a Spanyol Nagydíjon megkapta maga mellé csapattársnak a Forma-1 egyik legnagyobb ifjú tehetségét, Max Verstappent. Ricciardo végül a holland előtt, a 3. helyen végzett az összetettben, Malajziában pedig nyerni is tudott. |
2015 | Ricciardo Daniil Kvyat személyében 2015-ben új csapattársat kapott, miután Sebastian Vettel a Ferrarihoz szerződött. Az ausztrál ennek ellenére sokat küszködött, legfőképp azért, mert a Renault-motorok gyengesége miatt a Red Bull autója egyáltalán nem volt versenyképes. Ricciardo végül 2 dobogós eredménnyel a 8. helyen zárta a bajnokságot. |
2014 | Minden várakozást felülmúlt, rendre maga mögé utasította négyszeres világbajnok csapattársát, Sebastian Vettelt és három győzelmet is szerzett a Red Bullnak, pedig a Mercedes volt az abszolút domináns a szezonban. A Mercedes párosa mögött a harmadik lett az összetettben, két hellyel megelőzve Vettelt. |
2013 | Folyamatos fejlődése és érettsége, illetve az a tény, hogy felülmúlta csapattársát, Jean-Eric Vergne-t, a Red Bull ülésébe repítette 2014-re. Legtöbbször ott volt az időmérő harmadik etapjában, legjobb versenyen elért eredménye két hetedik hely volt Kínában és Olaszországban. |
2012 | A szezonnyitón pontokat szerzett kilencedik helyével Melbourne-ben, azonban a folytatás nem alakult jól az STR07 gyengélkedése miatt. Szingapúr, Japán és Korea volt számára az év csúcspontja, mikor pontokat szerzett és portiban volt ellenfeleivel. A Toro Rosso megtartotta szolgálatait 2013-ra. |
2011 | A Red Bull tartalékversenyzőjeként kiválóan tejesítette a Toro Rosso színeiben az első nyolc versenyhétvége pénteki edzésein. A Brit Nagydíjtól a HRT versenyzőjeként vett részt a futamokon, és kiválóan teljesített a nálánál jóval tapasztaltabb Tonio Liuzzi mellett. Tovább folytatta a versenyzést a Formula Renault 3.5 szériában. A Toro Rosso leigazolta 2012-re. |
2010 | A Tech 1 Racing színeiben a második lett a Formula Renault 3.5 szériában. Négy győzelmet, hat dobogós helyezést és nyolc pole pozíciót szerzett. További teszteken vett részt a Red Bull F1-es csapat jóvoltából. |
2009 | Domináns szerepet játszott a Brit Formula-3 bajnokságban, amit hat győzelmével, tizenkét dobogós helyezésével megnyert. Tesztlehetőséget kapott a Red Bull Racingtől. |
2008 | A Formula Renault 2.0 WEC bajnokává avatták nyolc győzelmével, tizenegy dobogós helyezésével, tíz pole pozíciójával és hét leggyorsabb körével. Eközben a Formula Renault 2.0 Euroszéria második helyezettje lett, hat futamgyőzelemmel. |
2007 | Egy dobogós helyezésével a hatodik helyen végzett az Olasz Renault 2.0 szériában. |
2006 | Az Eurázsia Motorsport színeiben a harmadik helyen végzett a Formula BMW Ázsia szériában, két győzelmével, tizenkét dobogós helyezésével, egy pole pozíciójával és három leggyorsabb körével. A Fortec Motorsport versenyzőjeként az ötödik lett a Formula BMW World szériában. |
Szezon | Istálló / Motor | VB | Pont | Rajt | GY | Pole | LK |
2019 | Renault / Renault | 1 | |||||
2018 | Red Bull Racing / TAG Heuer | 6. | 170 | 21 | 2 | 2 | 4 |
2017 | Red Bull Racing / TAG Heuer | 5. | 200 | 20 | 1 | 0 | 1 |
2016 | Red Bull Racing / TAG Heuer | 3. | 256 | 21 | 1 | 1 | 4 |
2015 | Red Bull Racing / Renault | 8. | 92 | 19 | 0 | 0 | 3 |
2014 | Red Bull Racing / Renault | 3. | 238 | 19 | 3 | 0 | 1 |
2013 | Toro Rosso / Ferrari | 14. | 20 | 19 | 0 | 0 | 0 |
2012 | Toro Rosso / Ferrari | 18. | 10 | 20 | 0 | 0 | 0 |
2011 | HRT F1 Team / Cosworth | 27. | 0 | 11 | 0 | 0 | 0 |
VB=Világbajnoki cím; GY=Győzelem; LK=Leggyorsabb kör VB=Világbajnoki cím; GY=Győzelem; LK=Leggyorsabb kör
F1-es statisztikák
Statisztikák: | |
---|---|
Világbajnoki cím | 0 |
Rajt | 150 |
Győzelem | 7 |
Dobogós helyezés | 29 |
Pole pozíció | 3 |
Leggyorsabb kör | 13 |
Pontszám | 986 |
Tények, és adatok: | |
---|---|
Legjobb rajtpozíció | Első hely |
Legjobb eredmény | Első hely |
Legjobb vb-pozíció | Harmadik hely, 2014, 2016 |
Első verseny | Brit GP, 2011 – HRT F1 Team/Cosowrth |
Első pontok | Ausztrál GP, 2012 – Toro Rosso/Ferrari, 2 pont |
Első győzelem | Kanadai GP, 2014 – Red Bull Racing/Renault |
Első pole pozíció | Monacói GP, 2016 – Red Bull Racing/TAG Heuer |
Adatok 2018-ig bezárólag.
|
Imádod a Forma-1-et? Megnézel mindent, ami kedvenc sportágadról szól? Akkor ne maradj le YouTube-csatornánk újdonságairól sem!