1200 alkatrészt kellett megvizsgálnia a Mercedesnek

Mintegy 1200 alkatrészt volt kénytelen alaposan átvizsgálni a Mercedes Forma-1-es csapata azok után, hogy versenyzői összeütköztek a múlt hétvégi Spanyol Nagydíj első körében.


Mintegy 1200 alkatrészt volt kénytelen alaposan átvizsgálni a Mercedes Forma-1-es csapata azok után, hogy versenyzői összeütköztek a múlt hétvégi Spanyol Nagydíj első körében.

Nico Rosberg és Lewis Hamilton közvetlenül a rajt után, a 4-es kanyar féktávjánál akaszkodtak össze, a baleset következtében pedig mindketten feladni kényszerültek a futamot, melyet végül a holland Max Verstappen nyert meg a ferraris Kimi Räikkönen és Sebastian Vettel előtt.

Miután a Monacói Nagydíj első szabadedzéseit a szokásoknak megfelelően nem pénteken, hanem csütörtökön tartják majd a jövő héten, a Mercedes csapatának eggyel kevesebb nap áll rendelkezésére ahhoz, hogy jól felkészüljön a bajnokság következő fordulójára.

A német istállónak nincs könnyű dolga, hiszen a spanyolországi baleset után rengeteg alkatrészt kellett alaposan átvizsgálniuk.

„Szerencsére az efféle incidensek elég ritkán fordulnak elő nálunk, de ha mégis, akkor egy meglehetősen hatékony folyamattal próbálunk megbirkózni vele” – mondta Rob Thomas, a Mercedes műveleti vezetője.

„Amikor az autók visszatértek a garázsba a versenypályán, rengeteg elemzés és telefonhívás zajlott, és kaptunk egy listát a pályáról. Az elsődleges prioritás természetesen az, hogy a versenyautók biztonságosak legyenek. Ez az úgynevezett karanténlista felsorolja azokat az alkatrészeket, melyek – ha úgy tetszik – gyanúsak.”

„Ezen a listán ezúttal több mint 1000 alkatrész – pontosabban 1200 – szerepelt. Ezek vagy sérültek, vagy „karanténba” kerültek, vagy kicsit dolgozni kell rajtuk. Rengeteg építmény – például a szárnyak – átkerül majd a tesztrészlegünkre, ahol alaposan megvizsgálják, hogy megállapítsák a szerkezeti integritását.”

„Sok egyéb alkatrészen roncsolásvizsgáló teszteket végzünk, itt leellenőrzik, hogy vannak-e repedések a komponenseken.”

Bár több alkatrészt újra lehet majd használni a továbbiakban, Thomas elárulta, rengeteg elem szenvedett komoly sérüléseket.

A szakember elárulta, a Mercedesnek sikerült minden elemet egy 24 órás periódus alatt átvizsgálni, majd eztán született döntés arról, hogy miket kell beszerezni a beszállítóktól, és mi az, amit házon belül kell újra legyártani.

„A tervezés és szervezés komoly kihívást jelent számunkra, de ebben a csapat igazán remekel. A csapatmunka az egyes részlegek között zökkenőmentes, a kommunikáció pedig valós idejű. Naponta két strukturált megbeszélésünk van.”

Merci

A versenyautók újjáépítése pénteken kezdődik meg, ami azt jelenti, hogy a Mercedesnek mindössze három napja lesz, mielőtt útnak indítja azokat Monacóba.

„Minden a kompromisszumokról és a gyors döntésekről szól” – mondta Thomas.

„A legfontosabb, hogy az autók biztonságosak legyenek, szóval gondoskodunk arról, hogy az A-osztályú alkatrészek – mint például a felfüggesztés – megfelelőek legyenek. Aztán az úgynevezett teljesítmény-differenciáló alkatrészekre helyezzük a hangsúlyt – és persze pontosan tudjuk, hogy versenyképes autónk van. Szóval mindenki eltökélt aziránt, hogy jól összerakjuk ezeket az elemeket, és az autóink a lehető legjobb formában guruljanak ismét pályára.”

Görgess tovább az újdonságokért!

HIRDETÉS

Iratkozz fel hírlevelünkre!

Hozzájárulok, hogy az F1VILAG.HU hírlevel(ek)et küldjön számomra, és közvetlen üzletszerzési céllal megkeressen az általam megadott elérhetőségeimen saját vagy üzleti partnerei ajánlatával:*
Hozzájárulok (Az adatkezelés részletei »)

Ezeket is ajánljuk!

HIRDETÉS

További hírek

HIRDETÉS
HIRDETÉS
HIRDETÉS