1800 F1-es gumit kell megsemmisíteni az elmaradt szezonnyitó után - F1VILÁG.HU

1800 F1-es gumit kell megsemmisíteni az elmaradt szezonnyitó után

HIRDETÉS
A Pirelli 1800 db F1-es gumiabroncsot semmisít meg azok után, hogy törölték a szezonnyitó Ausztrál Nagydíjat – az abroncsokat azonban újrahasznosítják, tüzelőanyag formájában Oxfordshire-be, egy cementgyárba kerülnek.
CIRCUIT DE BARCELONA-CATALUNYA, SPAIN - FEBRUARY 26: Alexander Albon, Red Bull Racing comes in for a pit stop during the Barcelona February testing II at Circuit de Barcelona-Catalunya on February 26, 2020 in Circuit de Barcelona-Catalunya, Spain. (Photo by Zak Mauger / LAT Images)

A jelenlegi F1-es szabályok értelmében a Pirellinek minden versenyhétvégén „el kell dobnia” azokat az abroncsokat, amelyeket nem használtak fel – annak ellenére, hogy teljesen új állapotúak. 

Erre azért van szükség, mert miután a felnire kerültek az abroncsok, megvan annak a veszélye, hogy levételkor megsérülnek a gumik

Miután a felnik szállítása a csapatok feladata, a gumik szállítása pedig a Pirellié, a tengerentúli versenyek esetén nincs más lehetőség, le kell venni az abroncsokat a felnikről. Európában – a közúton történő szállítás miatt – lenne lehetőség arra, hogy később újra felhasználják őket, így azonban nincs. 

Az ilyen versenyhétvégéken a Pirelli egyébként is rengeteg gumit „dob el” – ez legtöbbször 560 db esőgumit érint, amennyiben az időjárás nem teszi szükségessé a használatukat. 

1800 db abroncs megérkezett már Bahreinbe és Vietnámba is, azonban ezek a helyszíneken maradnak arra az esetre, ha később bepótolnák a versenyeket. Amennyiben nem, úgy tengeri úton átszállíthatják őket másik versenyhelyszínekre – ezek ugyanis még nincsenek felszerelve. 

„Csütörtök délután befejeztük az abroncsok felszerelését, ésmindet le kellett szerelnünk” – nyilatkozta a Pirelli motorsport-igazgatója, Mario Isola a Motorsport.com-nak. 

„Bahreinben és Vietnámban már ott vannak a gumik, de ez nem probléma. A legtöbb abroncsnál tengeri fuvarozást alkalmazunk, és hőszabályzott konténerekben vannak. Olyan, mintha raktárban lennének, nincs különbség. Ha változik a versenynaptár, tudjuk majd használni őket.”

„Csak azokkal a gumikkal van probléma, amelyeket már felszereltünk, mert ezeket szétvágjuk. Jelenleg az a probléma, hogy amikor egy gumiabroncsot eltávolítunk a felniről, feszültséget helyezünk a peremre, és nyilvánvalóan ezek után nem vagyunk biztosak abban, hogy újra rákerülhet – hatalmas erők érik ilyenkor az abroncsot. Szóval nem kockáztatunk.”

„A jövőben – figyelembe véve, hogy egyetlen beszállító van és a felnik szabvány felépítéséűek – dolgozni fogunk azon, hogy megtaláljuk a gumik le-és felszerelésének, valamint újrahasználásának módját. De most biztosra kell mennünk abban, hogy nem kockáztatunk.”

Hirdetés

És mi fog történni az abroncsokkal? 

„Szétzúzzuk a gumikat annak érdekében, hogy kevesebb konténerben férjenek el, és visszaküldjük őket az Egyesült Királyságba, ahol egy cementgyárban újrahasznosítjuk őket” – nyilatkozta Isola. „Magas hőmérsékleten elégetjük őket, energiát nyerünk belőlük, de nem szennyezi a környezetet.”

„Sok módját vizsgáljuk annak, hogy hogyan lehet újrahasznosítani az F1-es gumiakt, de jelen pillanatban ez a módja, hogy újrahasznosítsuk őket az elemzéseinket követően.”

Görgess tovább, a reklám után folytatjuk!

A legfrissebbek

Kövess minket a Facebookon is!

Kövess minket a Facebookon is!