1800 F1-es gumit kell megsemmisíteni az elmaradt szezonnyitó után

CIRCUIT DE BARCELONA-CATALUNYA, SPAIN - FEBRUARY 26: Alexander Albon, Red Bull Racing comes in for a pit stop during the Barcelona February testing II at Circuit de Barcelona-Catalunya on February 26, 2020 in Circuit de Barcelona-Catalunya, Spain. (Photo by Zak Mauger / LAT Images)
Fotó: Pirelli
A Pirelli 1800 db F1-es gumiabroncsot semmisít meg azok után, hogy törölték a szezonnyitó Ausztrál Nagydíjat – az abroncsokat azonban újrahasznosítják, tüzelőanyag formájában Oxfordshire-be, egy cementgyárba kerülnek.

A jelenlegi F1-es szabályok értelmében a Pirellinek minden versenyhétvégén „el kell dobnia” azokat az abroncsokat, amelyeket nem használtak fel – annak ellenére, hogy teljesen új állapotúak. 

Erre azért van szükség, mert miután a felnire kerültek az abroncsok, megvan annak a veszélye, hogy levételkor megsérülnek a gumik

Miután a felnik szállítása a csapatok feladata, a gumik szállítása pedig a Pirellié, a tengerentúli versenyek esetén nincs más lehetőség, le kell venni az abroncsokat a felnikről. Európában – a közúton történő szállítás miatt – lenne lehetőség arra, hogy később újra felhasználják őket, így azonban nincs. 

Az ilyen versenyhétvégéken a Pirelli egyébként is rengeteg gumit „dob el” – ez legtöbbször 560 db esőgumit érint, amennyiben az időjárás nem teszi szükségessé a használatukat. 

1800 db abroncs megérkezett már Bahreinbe és Vietnámba is, azonban ezek a helyszíneken maradnak arra az esetre, ha később bepótolnák a versenyeket. Amennyiben nem, úgy tengeri úton átszállíthatják őket másik versenyhelyszínekre – ezek ugyanis még nincsenek felszerelve. 

„Csütörtök délután befejeztük az abroncsok felszerelését, ésmindet le kellett szerelnünk” – nyilatkozta a Pirelli motorsport-igazgatója, Mario Isola a Motorsport.com-nak. 

„Bahreinben és Vietnámban már ott vannak a gumik, de ez nem probléma. A legtöbb abroncsnál tengeri fuvarozást alkalmazunk, és hőszabályzott konténerekben vannak. Olyan, mintha raktárban lennének, nincs különbség. Ha változik a versenynaptár, tudjuk majd használni őket.”

„Csak azokkal a gumikkal van probléma, amelyeket már felszereltünk, mert ezeket szétvágjuk. Jelenleg az a probléma, hogy amikor egy gumiabroncsot eltávolítunk a felniről, feszültséget helyezünk a peremre, és nyilvánvalóan ezek után nem vagyunk biztosak abban, hogy újra rákerülhet – hatalmas erők érik ilyenkor az abroncsot. Szóval nem kockáztatunk.”

„A jövőben – figyelembe véve, hogy egyetlen beszállító van és a felnik szabvány felépítéséűek – dolgozni fogunk azon, hogy megtaláljuk a gumik le-és felszerelésének, valamint újrahasználásának módját. De most biztosra kell mennünk abban, hogy nem kockáztatunk.”

És mi fog történni az abroncsokkal? 

„Szétzúzzuk a gumikat annak érdekében, hogy kevesebb konténerben férjenek el, és visszaküldjük őket az Egyesült Királyságba, ahol egy cementgyárban újrahasznosítjuk őket” – nyilatkozta Isola. „Magas hőmérsékleten elégetjük őket, energiát nyerünk belőlük, de nem szennyezi a környezetet.”

„Sok módját vizsgáljuk annak, hogy hogyan lehet újrahasznosítani az F1-es gumiakt, de jelen pillanatban ez a módja, hogy újrahasznosítsuk őket az elemzéseinket követően.”

Görgess tovább az újdonságokért!

HIRDETÉS

Iratkozz fel hírlevelünkre!

Hozzájárulok, hogy az F1VILAG.HU hírlevel(ek)et küldjön számomra, és közvetlen üzletszerzési céllal megkeressen az általam megadott elérhetőségeimen saját vagy üzleti partnerei ajánlatával:*
Hozzájárulok (Az adatkezelés részletei »)

Ezeket is ajánljuk!

HIRDETÉS

További hírek

HIRDETÉS
HIRDETÉS
HIRDETÉS