Friss hírek

2007 Francia Nagydíj: Nyertesek és vesztesek

A Francia Nagydíj bővelkedett előzésekben, habár az eső ezúttal is elmaradt. A vártnál meglepőbb Ferrari visszatérés és elszúrt McLaren stratégia jellemezte a versenyt. De vajon kik voltak a nap hősei, és kik távoztak keserű szájízzel?

A Francia Nagydíj bővelkedett előzésekben, habár az eső ezúttal is elmaradt. A vártnál meglepőbb Ferrari visszatérés és elszúrt McLaren stratégia jellemezte a versenyt. De vajon kik voltak a nap hősei, és kik távoztak keserű szájízzel?

A verseny sztárja:

Jenson Button (Honda, 8. hely)

Az idei év is bizonyítja, hogy amikor az autó nem vezethető, akkor az idén már-már elfeledett Jenson Button általában sehol sincs csapattársához képest. Kanadáig minden futamon kikapott a nyugdíjazás előtt álló Barrichellótól, habár az összesítés csak annyit mutatott, hogy 0-0. Viszont amint az autó teljesítménye, és versenyképessége javulni kezd, azonnal fordul a kocka. Ezt már tavaly is láthattuk az év utolsó harmadában, és úgy tűnik, hogy szerényebb mértékkel ugyan, de megismétlődni látszik a trend.

Button a vasárnapi versenyen körönként fél, és egy másodperc között vert csapattársára, és meglepő módon végig tartotta a lépést az előtte haladókkal, ami ezzel a Hondával kiemelkedő teljesítmény. Nyolcadik helyezése a csapat első pontját jelentette, viszont a tény, hogy Alonso 2 másodperccel végzett csak előtte, Fisichella is mindössze 6-tal, jó előjel lehet a folytatásban.

Nyertesek:

Kimi Räikkönen (Ferrari, 1. hely)

Úgy tűnik, hogy a mezőny leginkább túlfizetett versenyzője mégsem folytatja a páratlan évek ausztrál győzteseinek átkát, és végre mutatott valamit abból, amiért szerződtetve lett a Ferrarihoz, Schumacher utódjaként. Négy éve az akkori csapattársa David Coulthard, két éve pedig Giancarlo Fisichella kezdett győzelemmel Ausztráliában, azonban mindkettejük éve kudarcba fulladt. Kimi is jó úton haladt a kudarc felé, hiszen az akkori – kötelezőnek mondható – győzelme óta nem sokat mutatott magából, inkább a szembetűnő motiválatlanság, lassúság jellemezte, de ezúttal, sok tekintetben a jó stratégiának köszönhetően, hozta a Ferrarival elvárható győzelmi formát.

Furcsa kontraszt volt Indianapolisszal szemben. Akkor a két ferraris közül Kimi tűnt gyorsabbnak, ezúttal viszont egyértelműen Massa volt a jobb. A brazil talán behúzza a győzelmet, ha nem kerül a kulcsfontosságú pillanatokban a lekörözöttek közé, ezzel komoly időt veszítve csapattársával szemben. Ezzel együtt Kimi Räikkönennek kijár a dicséret, mert szépen rajtolt ezúttal, és végig egyenletesen gyors volt. Kérdés, tudja-e hozni rendszeresen a sikereket.

Lewis Hamilton (McLaren, 3. hely)

Zsinórban nyolcadszor. Nem sokan büszkélkedhetnek azzal a Forma-1 történelme során, hogy nyolc egymást követő futamon dobogón álltak, dehogy mindezt egy újonc érje el, méghozzá rögtön az első versenytől kezdve, az egyszerűen lenyűgöző. Már lassan természetesnek találjuk, pedig nem az. Lewis következetes, érett, stabil és gyors vezetése igazi világklasszisra utal. Ő eddig minden futamon nyertesnek számított, minden futamon hiba és gikszer nélkül teljesített. Alonso pedig beleőrül, hiszen látja, hogyan halássza el előle újonc csapattársa a világbajnoki trófeát. Hamilton előnye 14 pont Alonsóval, és 17 pont Massával szemben. Nem behozhatatlan, pláne ha ilyen Ferrari-feltámadás várható a jövőben, de az az érzésem, hogy ha nem lesz “vis major”, vagy valami váratlan drámai pechsorozat, idén az ifjú brit versenyzőt senki nem fogja meg. Ráadásul amíg Alonso körökön át nem bírt Fisichellával és Heidfelddel, Hamilton minden gond nélkül hagyta ott Kubicát az éles visszafordító kanyarnál. Bravó Lewis, csak így tovább!

Robert Kubica (BMW, 4. hely)

Kubica második életének első futama majdnem olyan parádésra sikerült, mint az emlékezetes versenye tavaly Monzában. Ezúttal végig jobb volt csapattársánál, masszív, stabil versenyt futott. Hamilton előzésénél nyitva hagyta a kaput ugyan, de nem valószínű, hogy a 3. helyre elég lett volna a BMW.

Nick Heidfeld (BMW, 5. hely)

Látványos és szép versenyt mutatott be Nick Heidfeld Franciaországban (is). Két etapban is körökön át bírta Alonso nyomását, ezzel együtt is két pozíciót ugrott előre az időmérő helyezéséhez képest. Ezúttal a csapattársa verte ugyan, de Heidfeld mentségéra legyen szólva, hogy hétvégi indulása, hátfájdalmai miatt bizonytalan volt, pénteken nem is körözött. Ezzel együtt az ötödik hely nagyon jó, tovább erősítette Heidfeld a pozícióját a “best of the rest” mezőnyben.


Giancarlo Fisichella (Renault, 6. hely)

Az idei évben újraéledő Fisichella szolid futamot futott azon a pályán, amit saját bevallása szerint a legkevésbé szeret. Csapattársát ezúttal is legyőzte az időmérőn, habár Heikki Kovalainennek gondjai voltak a váltóval. A versenyen egyedül állva maradt Renault pilótaként egyik szeme sírhat, a másik nevethet. A sírós szem a Heidfelddel szembeni pozícióvesztésnek szólhat, a nevetős szem pedig annak, hogy Alonso McLarenjét 15 körön át tartani tudta, így három masszív pont ütheti Fisico markát. Az elmúlt két futamon Fisico nyolc pontot dobott el két súlyos hiba miatt, ezúttal azonban helyére kerültek a dolgok, és folytatódhat a Renault-újraéledés project.

Vesztesek:

Felipe Massa (Ferrari, 2. hely)

Ahogy legutóbb Indianapolisban, ezúttal is a gyorsabb Ferrari versenyző maradt hoppon. Massa kiváló tempót autózott, megfutotta a verseny leggyorsabb körét, alapvetően végig gyorsabbnak tűnt csapattársánál. De pechére, rossz időben volt rossz helyen, a második kiállása után bekerült egy négyes lekörözendő bojba, mellyel rengeteg időt veszített, Kimi Räikkönen pedig lefölözte előle a győzelmet. Előfordul, de nyilván méreg. A Ferrarinál is jobban figyelhettek volna. Nem hiába, hiányzik azért az atomfizikus zseni a stratégák közül.

Fernando Alonso (McLaren, 7. hely)

Alonsót a híres malaca, ami a Renault-nál még megvolt, teljesen elhagyta idénre. Kicsit 2004-szerű szezont fut, akkor láthattuk, hogy a csapattárs végig hozza magabiztosan a pontokat (egészen addig, amíg Briatore be nem akasztott neki), Alonso pedig saját hibájából, vagy az autó miatt, esett és kelt. Akármilyen látványos volt a vasárnapi versenye, távolról sem volt ámulatbaejtő. Ha azt vesszük alapul, hogy Hamilton gond nélkül megebédelte Kubicát, Alonso túl sok időt vesztegetett el Heidfeld és Fisichella mögött. Rengeteget hibázott, türelmetlenül vezetett. Alapjában véve a rajtpozícióhoz képest csak Nico Rosberget verte meg, ami ezzel a McLarennel kevés. Fénypontja volt a versenyének azonban Nick Heidfeld megelőzése. Bátor, merész végrehajtás volt, már csak ezért sem szabad Alonso bajnoki esélyeit leírni.

Heikki Kovalainen (Renault, 15. hely)

A fiatal finn versenyképesnek tűnt a pénteki és szombati napokon, hozta csapattársa tempóját, ezúttal viszont nem jött ki neki a kritikus pillanatokban a lépés. Az utolsó időmérőn voltak kisebb váltógondjai, míg a versenye egyetlen kör alatt véget ért. A mögüle induló Trulli megtorpedózta, kilyukasztotta a gumiját, ezzel Kova csak a vert mezőnyben folytathatta. A versenytempója gyengébb volt, mint Fisichelláé, illetve volt egy hamvába holt előzési kísérlete, egyebet nem lehet mondani. Jó hír számára, hogy Silverstone fekszik neki és a Renault-nak is. Egy hét múlva talán feledtetni tudja a félresikerült francia hétvégét.

Christijan Albers (Spyker, kiesett)

A Spyker hétvégéje igazodott a csapat állandó színvonalához. De Albers boxkiállása mindenképp a verseny citrom-díjas mutatványa volt. A holland pilóta a boxból úgy indult el, hogy a tankolócső rajtamaradt, azt vonszolta magával ki a pályára. A “nyalókás” ember jelzett, hogy kapcsoljon sebességbe, de nem azt jelezte, hogy “GO”. Christijan egész egyszerűen türelmetlen volt. Ezek után sokan türelmetlenül fogják várni azt is, mikor kerül végre egy jó versenyző a vergődő Spyker csapathoz Albers helyére.

Görgess tovább, a reklám után folytatjuk!

Ezeket is ajánljuk!

További cikkek

Kövess minket a Facebookon is!

Kövess minket a Facebookon is!