Friss hírek

2009-től könnyebb lesz az előzés a Forma-1-ben

A csapatok vezetői már közel járnak ahhoz, hogy egyezségre jussanak abban a kérdésben, miként lehetne elősegíteni az előzéseket az F1-ben. Már készülnek az új aerodinamikai szabályok, és több újítás is bevezetésre kerülhet.

A csapatok vezetői már közel járnak ahhoz, hogy egyezségre jussanak abban a kérdésben, miként lehetne elősegíteni az előzéseket az F1-ben. Már készülnek az új aerodinamikai szabályok, és több újítás is bevezetésre kerülhet.

Az előzésekért felelős munkacsoport (OWG) Budapesten ülésezett először, és a résztvevők sikeresen meg is egyeztek abban, hogy egy új diffúzorkialakítást vezetnek be a 2009-es idénytől a Forma-1-ben, mellyel elősegíthetik az előzéseket a versenyeken.

Az új konfigurációt először június-júliusban tesztelték először a szélcsatornában, és az eredmények bíztatóak voltak. A munkacsoport következő feladata most az lesz, hogy egy olyan hátsó szárny kialakítást találjon az új diffúzorelrendezéshez, amellyel aerodinamikai előnybe kerül a követő autó.

Az idei évben jól láthattuk, hogy a követő autót jóval nehezebb a pályán tartani, így az előzés az egyenesek kivételével szinte teljességgel lehetetlen. A szövetség most ezen kíván változtatni. Az egyik lehetőség az, hogy változtatni lehessen a hátsó szárny profilját, függően attól, milyen a levegő sűrűsége, ami azt mutatja meg, tiszta-e az út az autó előtt.

A munkacsoport továbbá azt tervezi, hogy a 2010-es idénytől egy teljesen átalakított aerodinamikai szabályrendszert fogadtat el a Forma-1-ben, mely kizárja a kémények, a kisebb szárnyacskák, illetve az oldallemezeknél található ívek alkalmazását a karosszériákon.

Az OWG-t a McLaren főmérnöke, Paddy Lowe, a Renault főmérnöke, Pat Symonds, és a Ferrari technikai konzulense, Rory Byrne irányítja. A csoport munkáját segíti továbbá az F1 aerodinamikusa, Jean-Claude Migeot, aki a szélcsatornában folyó munkákért felelős.

Görgess tovább, a reklám után folytatjuk!

További cikkek

Kövess minket a Facebookon is!

Kövess minket a Facebookon is!