Várhatóan rövid időn belül megoldódnak a Pirelli tesztautó-gondjai, az olasz gumigyártó ugyanis feltehetően hamarosan tető alá hoz egy megállapodást, melynek értelmében egy 2010-es modellel folytathatja abroncsainak fejlesztését.
Várhatóan rövid időn belül megoldódnak a Pirelli tesztautó-gondjai, az olasz gumigyártó ugyanis feltehetően hamarosan tető alá hoz egy megállapodást, melynek értelmében egy 2010-es modellel folytathatja abroncsainak fejlesztését.
A Forma-1 hivatalos gumiszállítójának nincs egyszerű dolga, csatlakozása óta ugyanis a Toyota 2009-es versenygépével dolgozott. A szabályok folyamatos változása miatt azonban a TF109-es versenygép egyre elavultabbá válik, ami Paul Hembery motorsport-igazgató elmondása szerint a csapatoknak sem túl jó.
A szakember korábban úgy nyilatkozott, szeretnék valamely tavalyi versenyautót használni a további tesztekhez, ám a csapatok nem igazán örülnek az ötletnek, hiszen attól tartanak, ezzel valamely istálló jogosulatlan előnyt szerezne.
Hembery a minap kifejtette, abban bízik, hamarosan megoldódik a patthelyzet, és hamarosan egy 2010-es versenyautóval dolgozhatnak tovább a versenypályán.
„Folyamatos előrelépés van az ügyben, de még semmit sem mondhatok erről” – mondta a Pirelli motorsport-igazgatója. „Úgy tűnik, hogy egy 2010-es versenyautóval dolgozhatunk anélkül, hogy ellentmondanánk az idei szabályoknak és előírásoknak.”
Habár továbbra is fennáll annak lehetősége, hogy egyes csapatok nem örülnek majd a Pirelli döntésének, Hembery elmondta, egész egyszerűen muszáj folytatniuk a munkát, ezt pedig meg kell értenie a mezőnynek.
„Elvégre nekünk is megvan a saját dolgunk. Nem próbálunk egyik csapatnak sem segíteni, csak szeretnénk végezni a munkánkat. Kifutunk az időből, és ha egy csapat felajánl nekünk egy autót megfelelő technikai támogatással, akkor érdeklődve állunk elé.”
A Pirelli heteken belül szeretne dűlőre jutni a csapatokkal, hiszen március végén már a versenypályán is meg szeretné kezdeni a 2013-ban használatos abroncsok tesztelését.