A királykategória csapatai az elmúlt időszakban egyeztetéseket folytattak arról is, hogy a jövőben esetlegesen a jelenlegi három helyett négy szegmensből állna a kvalifikáció a Forma-1-ben.
Erre leginkább a sportág tulajdonosa, a Liberty Media hajlott, szerintük ugyanis azzal, ha a versenyautók több időt töltenének a pályán, megnőne annak az esélye is, hogy az élmenők hibáznak.
Az elképzelés szerint 4 autó esett volna ki a Q1-ben, a Q2-ben és a Q3-ban is, így az utolsó, negyedik szakaszban 8 versenyző harcolt volna a pole pozícióért.
A csapatok viszont szkeptikusak voltak a javaslattal kapcsolatban, ráadásul az elvégzett szimulációk is azt mutatták, hogy extra abroncsok nélkül épp ellenkező hatást váltana ki a változtatás – a versenyzők ugyanis gumik hiányában a Q4-ben mindössze egy gyorskört teljesítenének, sőt, néhányan akár úgy is dönthetnének, hogy egyáltalán nem gurulnak pályára.
„Sok értelmét nem láttuk” – mondta Andy Green, a Racing Point technikai igazgatója.
„Gumihiány lenne, és a három topcsapat még előrébb kerülne. Számomra nem úgy tűnik, mintha ez jobban összerázná a mezőnyt, és jobb lenne a versenyzés. Szerintem az időmérő az, ami a legkevésbé problémás. Jelenleg működik a dolog, és teszi azt, amiért évekkel korábban kialakítottuk. Párszor már próbáltunk változtatni rajta, de nem lett jobb.”
A Forma-1 2020-as Sportszabályzatát nemrég nyilvánosságra hozták, a regulák szerint pedig az időmérő formátumának megváltoztatásához a csapatok egyhangú támogatására lenne szükség.