A Forma-1 Bizottsága csütörtökön ül össze, a csapatok pedig egyebek mellett egyeztetnek majd a jelenlegi motorszabályok 2022-től történő befagyasztásáról is. Mindez azt jelentheti, hogy az eredetileg 2026-ra tervezett új motorformulát már 2025-ben bevezethetik a Forma-1-ben.
Stefano Domenicali, a Forma-1 elnök-vezérigazgatója néhány hete azt mondta, jelenleg is folynak egyeztetések a sportág iránt érdeklődő gyártókkal, az Auto Motor und Sport című német szaklap pedig úgy tudja, az Audi is mérlegeli az F1-es szereplés lehetőségét.
Azt egyelőre nem tudni, hogy a németek indítanának-e saját csapatot is az F1-ben, vagy csak motorgyártóként csatlakoznának a királykategóriához, az AMuS viszont úgy tudja, az ingolstadiak esetleges csatlakozásának híre a Hondához is eljutott. Olyannyira, hogy a japán gyártó Red Bull Racinggel folytatott tárgyalásai sem mentek olyan simán.
Mint ismert, az energiaital-gyárosok nemrég megállapodtak a Hondával arról, hogy a japán gyártó kivonulása ellenére 2021 után is az ő erőforrásaikat használják az F1-ben – lényegében felvásárolják a V6-os motorok gyártási terveit, és saját, Milton Keynes-i központjukban állítják elő azokat.
A Honda viszont tartott attól, hogy a Red Bull esetleg szövetségre lép az Audival, és nem szerette volna, ha motortervei az ingolstadti gyartónál landolnak.
„A tárgyalások nem mentek olyan simán. Egészen Tokióig jutott a híre annak, hogy az Audi 2025-től érdeklődik a Forma-1-es szereplés iránt” – írja az Auto Motor und Sport.
A lap mindenesetre hozzáteszi, az mostanra biztossá vált, hogy a Red Bull 2022-től is a Honda motorjait használja az F1-ben, ehhez persze még formálisan jóvá kell hagyatni a jelenlegi motorok fejlesztésének befagyasztását.